Bank i Klient: Bank spółdzielczy nagrodzi przedsiębiorczych

BANK 2014/03

Instytucja z Podkarpacia inspiruje młodych ludzi, którzy chcą założyć i rozwinąć własny biznes

Instytucja z Podkarpacia inspiruje młodych ludzi, którzy chcą założyć i rozwinąć własny biznes

Krzysztof Majewski

Jak trudno założyć działalność gospodarczą, nie trzeba nikogo przekonywać. Poza samym pomysłem na biznes konieczny jest jeszcze kapitał. Często młody kandydat na przedsiębiorcę nie wie, jak się uporać ze wszystkimi problemami prawnymi i organizacyjnymi na jego drodze. Tymczasem od dawna wiadomo, że to małe i średnie firmy powinny być motorem polskiej gospodarki. Jednak działania podejmowane na wysokim szczeblu od lat są albo pozorne, albo nie spełniają oczekiwań wszystkich zainteresowanych.

Biometria i edukacja

Pojawia się za to sporo inicjatyw oddolnych. Jedną z nich jest koncepcja, w której uczestniczy od początku jeden z najciekawiej rozwijających się banków w Polsce, czyli Podkarpacki Bank Spółdzielczy. Co jest w tym nim intrygującego? Z pewnością nie to, że należy do największych banków spółdzielczych, mimo że rozwijał się w pozornie nieprzyjaznym dla bankowości regionie (Polska „B”, ściana wschodnia – epitety można tylko mnożyć). Odruch przedsiębiorczości działa w tej części kraju może dlatego, że pewne nowości docierały tu zawsze najpóźniej, ale i dlatego, że jest to z tych samych powodów także miejsce idealne do rozpoczynania działalności od podstaw. Jest jednak kilka ciekawostek. PBS postanowił postawić na innowacyjne rozwiązania, gdyż oczekiwania ze strony klientów rosną. – Banki konkurencyjne ściągają nieraz technologię z zagranicy. My postanowiliśmy sięgnąć po biometrię aż do Japonii – opowiada Janusz Matusz, wiceprezes zarządu PBS S.A.

Jest to alternatywa dla identyfikacji, gdy klient nie chce korzystać z karty lub telefonu. Prawie 90 bankomatów należących do PBS zostało wyposażonych w czytniki cieni linii tworzonych przez naczynia krwionośne (technologia Finger Vein). – Jesteśmy także czwartym bankiem w Polsce, który wprowadził bankowość elektroniczną – dodaje wiceprezes. Natomiast pół roku temu bank postanowił zaangażować się w Kanwę Przedsiębiorczych.

Czym jest owa Kanwa? Samą jej podstawą jest ogromna platforma edukacyjna dla ludzi młodych, którzy chcą zacząć prowadzić działalność gospodarczą, mają jakiś pomysł i chcieliby się podszkolić. Jednak i takich, którzy już ją prowadzą i chcą coś ulepszyć, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: