Bank i Klient: Bank z sokołami w sieci

BANK 2018/04

Z Pawłem Anyszewskim, dyrektorem Departamentu Komunikacji i Marketingu Banku Ochrony Środowiska, rozmawiał Janusz Grobicki.

Z Pawłem Anyszewskim, dyrektorem Departamentu Komunikacji i Marketingu Banku Ochrony Środowiska, rozmawiał Janusz Grobicki.

Marka BOŚ Banku odniosła sukces w social mediach, mimo że ten projekt komunikacji trwa zaledwie kilkanaście miesięcy. Jakie są tego źródła?

– Kanały social mediów, które prowadzi BOŚ Bank na Facebooku, LinkedIn i Twitterze, mają zachęcać do wyrażenia siebie i dzielenia się emocjami. Tematy, które poruszamy mają zainteresować i pobudzić naszą społeczność do działania. Przykładem są życzenia w czasie transmisji live na fanpage z okazji świąt Bożego Narodzenia czy dnia Babci i Dziadka oraz ostatnie transmisje na żywo z sokolich gniazd. Użytkownicy chętnie włączają się w nasze działania – oglądają, komentują, polecają innym. Taka interakcja to dobry pierwszy krok, który kształtuje pozytywny sentyment w stosunku do marki – moment na pozyskanie uwagi klientów. W social mediach, schematy się nie sprawdzają, a sukcesów nie mierzy się liczbą lajków, lecz poziomem zaangażowania użytkowników i chęcią do dzielenia się częścią swojej prywatności. Odpowiednie treści, tworzą pozytywne skojarzenia z marką. Publikacja angażujących treści w social mediach jest naturalną drogą rozwoju komunikacji marek. Tak to robimy. Myślę, że na tym polega tajemnica naszego sukcesu.

Jakie korzyści i zagrożenia mogą wynikać z obecności instytucji finansowej w sieci mediów społecznościowych?

– Monitoring internetu pokazuje dobitnie, że dyskusja na temat marek, trwa w sieci cały czas. Wraz z kolejnymi pokoleniami zmieniają się przyzwyczajenia dotyczące sposobów dokonywania zakupów, zaś bezpośrednia wymiana informacji na temat jakości produktów i usług oraz ich użytkowania odbywa się za pośrednictwem internetu. Istotne przy wyborze produktu lub marki stają się wygoda i szybkość nawiązania kontaktu, opinie innych użytkowników lub częstotliwość interakcji oraz sentyment. Mamy świadomość, że liczba wzmianek na temat BOŚ Banku rośnie rok do roku, dlatego w odpowiednim dla nas czasie weszliśmy w ten obszar i zaczęliśmy być podmiotem rozmów. Teraz klienci rozmawiają między sobą, ale i coraz częściej, wprost z nami. Dopytują, obserwują, biorą czynny udział w wydarzeniach, które organizujemy online. Są częścią naszej społeczności i to jest największa korzyść, która przekłada się na wiele obszarów. Od wskaźnikó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: