Bank i Klient: Bank zdarzeniowy

BANK 2014/03

Kluczem do tego, aby doświadczenie w relacji z bankiem było satysfakcjonujące, jest informacja. Powinna ona być adekwatna do miejsca i czasu oraz sformułowana w taki sposób, aby zaspokajała potrzeby klienta. Wyrazem skuteczności, są decyzje i działania, które wynikają z bezpośrednio z otrzymanej informacji.

Kluczem do tego, aby doświadczenie w relacji z bankiem było satysfakcjonujące, jest informacja. Powinna ona być adekwatna do miejsca i czasu oraz sformułowana w taki sposób, aby zaspokajała potrzeby klienta. Wyrazem skuteczności, są decyzje i działania, które wynikają z bezpośrednio z otrzymanej informacji.

Janusz Grobicki

Bankowość zdarzeniowa, to takie ofertowanie klientów, w którym na podstawie ich zachowania bank nabywa przekonania, że w danym momencie klient czegoś potrzebuje. Załóżmy, że podchodzi on do bankomatu i chce podjąć 1000 zł. Jednak okazuje się, że saldo rachunku wynosi tylko 200. Właśnie w takim momencie bank może uznać, że klient potrzebuje pożyczki. Jeśli na ekranie bankomatu lub urządzenia mobilnego pojawi się wtedy oferta do zatwierdzenia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to satysfakcjonujące rozwiązanie problemu braku gotówki.

Aby doświadczenie klienta było pozytywne, nie wystarczy oferować łatwego dostępu do kredytu. Trzeba dostosować usługi do zindywidualizowanych potrzeb. Bank musi je znać, zanim wystąpi z ofertą. Dlatego konieczna stała się analiza operacji finansowych oraz wyciągania z niej odpowiednich wniosków, które scharakteryzują potrzeby właściciela rachunku. Łatwo wyobrazić sobie zdziwienie milionera, któremu bank oferuje nagle kredyt w wysokości 5 tys. zł.

Eksploracja danych Ostatnio karierę robi termin Big Data. Banki posiadają olbrzymie zasoby danych opisujących doświadczenia i zachowania swoich klientów. Wiedzą w zasadzie wszystko o sposobie wydatkowania pieniędzy. Znają upodobania klienta, czy lubi on drogie marki, robi zakupy w ekskluzywnych sklepach, czy przeciwnie – w dyskontach. Dodatkowo do dyspozycji są dane dotyczące okresu, w którym odbywają się zakupy – wyprzedaże, promocje lub w czasie, gdy ceny są ustabilizowane. Bank ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: