Bank i Klient: Banki w social mediach

BANK 2015/04

To może być znakomity sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki. Trzeba tylko umiejętnie poruszać się w świecie mediów społecznościowych.

Aleksandra Snarska

Banki wciąż jeszcze mają słabą oglądalności na Facebooku – globalnie największe, jak Bank of America czy Citi osiągają poziom znaczącego polskiego profilu typu Kwejk.pl, czyli rzędu 1–2 mln odsłon. Obecność w sieciach społecznościowych to w przypadku banków nowy trend. Jaką zatem formę powinno przybrać zaangażowanie instytucji finansowych, które budują wizerunek, opierając się na wartościach takich, jak zaufanie, uczciwość czy stabilność. Bank może budować w tych serwisach wizerunek firmy innowacyjnej, bliskiej klientowi, profesjonalnej czy godnej zaufania. Polskie banki są już obecne na Youtube, gdzie z reguły zamieszczają reklamy, na Facebooku, rzadziej prowadzą blogi firmowe, korzystają z mikroblogów i zamieszczają wpisy na forach internetowych, niektóre wbudowują we własną stronę WWW i serwis transakcyjny elementów ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: