Bank i Klient: Co decyduje o wyborze banku

BANK 2015/04

O wyborze, a także zmianie banku podstawowego w sektorze MŚP decydują koszty obsługi. To jak najbardziej zrozumiałe. Co jeszcze liczy się dla przedsiębiorców?

Jan Garlicki, Wojciech Terlikowski

Ustalano to podczas corocznego badania Małe i średnie firmy o usługach bankowych, realizowanego od lat w I kw. roku przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Na jego potrzeby bank podstawowy został zdefiniowany jako ten, z którym współpraca ma dla firmy największe znaczenie i który prowadzi jej główny rachunek

Lojalność, a może przyzwyczajenie

Zajęto się także częstotliwością zmiany banku podstawowego. Okazało się, że dochodzi do tego rzadko, ponieważ małe i średnie przedsiębiorstwa wykazują dużą lojalność kliencką. Zmianę banku podstawowego od chwili rozpoczęcia działalności deklaruje zaledwie co trzecia firma z sektora MŚP. Częściej czynią to średnie (o rocznych obrotach od 3,6 do 30 ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: