Bank i Klient: Innowacje zmieniają ofertę

BANK 2017/01

Współpraca z zewnętrznymi czy wewnętrznymi zespołami odpowiedzialnymi za rozwój i innowację ma jeden główny cel – zmienić sposób myślenia danej organizacji.

Marcin Złoch

Zbadania Ayming Polska płyną niepokojące wnioski dotyczące działań badawczo–rozwojowych (B+R) wśród przedsiębiorców. Aż 14% respondentów w ogóle nie wie, czym one są. Dla 31% pytanych działalność B+R to opracowywanie nowych produktów i usług, a dla 23% – wdrażanie nowych technologii lub systemów produkcji. Część firm rozumie działalność badawczo-rozwojową jako współpracę z jednostkami naukowymi i uczelniami (4%) oraz opracowanie prototypów, własne prace badawcze i badania laboratoryjne (5%). Ponadto aż 60% respondentów twierdzi, że nie jest, lub raczej nie jest, aktywna w obszarze badawczo-rozwojowym. A 63% badanych firm podkreśla, że nie planuje wydatków na działania badawczo–rozwojowe w najbliższym roku.

Ankieta dotyczył...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: