Bank i Klient: Klient czyli bankmaker

BANK 2016/04

Idea crowdsourcingu, czyli czerpania z mądrości tłumu, znana jest od lat, ale wzrost znaczenia internetu i poszukiwanie innowacyjnych metod na biznes otworzyły nowe możliwości wykorzystania tego narzędzia. Jednocześnie rozwój mediów społecznościowych znacząco wzmocnił pozycję klientów. Dlatego angażowanie ich do współtworzenia produktów, a także pogłębiona współpraca z nimi wydaje się oczywistym kierunkiem, w którym powinna podążać nowoczesna bankowość.

Wioleta Białowąs

Co mogą otrzymać banki dzięki zaangażowaniu konsumentów? Po co w ogóle instytucjom finansowym platformy społecznościowe skupiające klientów? Ktoś mógłby powiedzieć, że wcześniej ich nie było i banki miały się dobrze. Ktoś inny, że idea crowdsourcingu nie ma realnego przełożenia na biznes, że to rzecz raczej dla świata organizacji typu non prof it. A wystarczy rzut oka na serwis typu YouTube, czy inne świetnie prosperujące biznesy internetowe, które powstały i cały czas rozwijają się właśnie dzięki tej idei. Poza tym, jak banki byłyby postrzegane, gdyby nie były obecne tam, gdzie są ich klienci? Mówimy tutaj o grupie ponad 14 mln Polaków.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: