Bank i Klient: Klucz do wirtualnego świata usług

BANK 2010/12

Tym powoli staje się karta płatnicza. Czyżbyśmy zatem znaleźli się już na prostej drodze do elektronicznego pieniądza? A może dopiero próbujemy integrować usługi pozafinansowe z kartami płatniczymi...

Karol Jerzy Mórawski

Karta bankowa zmienia swe oblicze – nowinki, które pojawiły się w obiegu w mijającym roku w pełni uzasadniają takie stwierdzenie. Bank Polskiej Spółdzielczości wprowadził w swoich placówkach tak długo oczekiwane na polskim rynku bankomaty biometryczne. Czy nowe urządzenia wyposażone w funkcję wypłacania bilonu przyciągną emerytów z bankowych sal transakcyjnych do bankomatów? Na to właśnie liczy prezes banku, Mirosław Potulski. Polska staje się europejskim liderem na rynku kart zbliżeniowych. Inną tendencją jest łączenie na jednej karcie usług sektora bankowego i pozostałych. Staje się to możliwe dzięki wdrażaniu wytycznych Krajowego Planu Implementacji SEPA, wprowadzającym karty chipowe jako standard. Od 1 stycznia 2011 r. w obiegu powinny się pojawiać wyłącznie takie karty.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: