Bank i Klient: Komu wierzymy?

NBS 2017/03

W ocenie banków przede wszystkim sobie. W szerszym jednak kontekście okazuje się, że dla większości z nas ludzie podobni do nas są równie wiarygodni jak eksperci czy znawcy branży. Jeśli zaś chodzi o komunikację biznesową, to więcej osób byłoby skłonnych uwierzyć pracownikowi firmy niż jej prezesowi czy członkowi zarządu. Jakie konsekwencje może mieć to dla banków i klientów?

Jacek Gieorgica

Według badania „Reputacja sektora bankowego”, zrealizowanego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich, utrzymanie społecznego zaufania do banków na stosunkowo wysokim poziomie w 2016 r. było w głównej mierze wynikiem przeszłych oraz bieżących osobistych doświadczeń konsumentów, a także ponadprzeciętnie ważnej roli pracowników obsługi klienta. Te dwa źródła zostały uznane za najbardziej wiarygodne dla klientów i mające najsilniejszy wpływ na ocenę banków. O ile kwestia osobistych doświadczeń klienta z bankiem została dość dobrze nakreślona, szczególnie w kontekście tego, jak ważny dla oceny zaufania do banku jest brak doświadczeń negatywnych, to o roli pracowników banków w procesie długofalowego kształtowania reputacji i wizerunku branży nie mówiliśmy zbyt ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: