Bank i Klient: Konta „za zero” pozostaną z nami na dłużej

BANK 2014/12

Chociaż niskie stopy procentowe prowokują do podnoszenia prowizji, wciąż są banki, które stawiają na bezpłatne rachunki. Mają przyciągać nowych klientów i budować bazę do cross sellu.

Jacek Uryniuk,
Dziennik Gazeta Prawna

Jeszcze kilka miesięcy temu analitycy rynku finansowego zastanawiali się, czy Rada Polityki Pieniężnej rozpocznie cykl podwyżek stóp procentowych pod koniec 2014 r., czy może raczej poczeka z tym do początku przyszłego. Ale sytuacja zmieniła się diametralnie latem, gdy okazało się, że ceny spadają, a i wzrost gospodarczy nie jest tak dynamiczny, jak się tego spodziewali ekonomiści. W rezultacie w październiku RPP stopy obniżyła, w przypadku lombardowej nawet o 100 pkt. bazowych. I wiele wskazuje na to, że wkrótce możemy spodziewać się kolejnych redukcji. A to nie są dobre informacje dla banków, które w ich wyniku będą musiały pogodzić się ze spadkiem zysku z odsetek. W całym 2014 r. zapewne ciężko będzie utrzymać tak dynamiczny wzrost wyniku ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: