Bank i Klient: Należy wyprzedzać rozwój sytuacji

BANK 2015/12

Z prof. dr. hab. Krzysztofem Jasieckim z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN rozmawiają Przemysław Barbrich i Jan Osiecki.

Panie profesorze mamy do czynienia z pewnym fenomenem: z jednej strony mimo trwających wiele lat ataków na sektor bankowy, z regularnie prowadzonych badań opinii publicznej wynika, że zaufanie społeczne do sektora pozostaje, praktycznie bez zmian, na bardzo wysokim poziomie. A z drugiej strony samego bankowca postrzegamy zupełnie inaczej – jakby w kontrze do tego zaufania. Dlaczego tak się dzieje?

– To nie jest problem ostatnich lat. Instytucje ban¬kowe co najmniej od średniowiecza budzą liczne kontrowersje. Przypomnę tylko teologiczną de¬batę na temat lichwy i wynikający z tego poważ¬ny problem dotyczący kwestii: czy ludzie zajmu¬jący się finansami trafią do piekła, czy do nieba?

Jaki był efekt przemyśleń?

– Stworzono wtedy nową możliwość, czyli ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: