Bank i Klient: Po prostu przyzwoitość

BANK 2015/04

Z prezesem Władysławem Gołębiewskim, przewodniczącym Komisji Etyki Bankowej ZBP rozmawiają Przemysław Barbrich i Jan Osiecki

Jednym z zadań komisji kierowanej przez Pana jest sprawdzanie, czy i jak kodeks etyki jest wprowadzany w życie przez banki. Jak udaje się uporać sektorowi z tym zadaniem?

– Nie ma z tym problemów. Czasem oczywiście pojawiają się jakieś trudności, ale każda sprawa jest indywidualna. Generalnie wszystkie banki należące do ZBP nie tylko respektują postanowienia kodeksu, ale także udostępniają jego treść klientom.

Nie wątpię, że każdy bank posiada komórkę, która bada etyczność podejścia pracowników do klientów. Ale czy nie jest tak, że jak przyjdzie co do czego, to ten kodeks jest po prostu dla banków rodzajem zasłony dymnej?

– Nie, nie sądzę, żeby tak było. Oczywiś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: