Bank i Klient: Polish API to nasza odpowiedź na otwartą bankowość

BANK 2018/05

Z Włodzimierzem Kicińskim, wiceprezesem Związku Banków Polskich, rozmawiał Stanisław Brzeg-Wieluński

24 kwietnia 2018 r. oficjalnie ogłoszono w języku polskim i angielskim powstanie standardu PolishAPI w wariancie 1.0. Jaki był wkład w jego opracowanie Związku Banków Polskich?

– Prace nad jego powstaniem były koordynowane przez specjalistów ze Związku Banków Polskich, którym udało się stworzyć uniwersalne rozwiązanie, o charakterze ponadsektorowym, otwartym na różne środowiska biznesowe. PolishAPI to przede wszystkim polski wariant otwartej bankowości przystosowany do różnych modeli i systemów płatności. Budując ten standard, uznaliśmy, że musi on, podobnie jak każda płatność, którą realizujemy, wykorzystując krajowe systemy płatnicze, konsekwentnie odpowiadać najwyższemu poziomowi bezpieczeństwa. I to właśnie bezpieczeństwo było głównym założeniem, które legło u ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: