Bank i Klient: Potrzebujemy cybertarczy sektora bankowego

BANK 2015/05

Dynamika rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce dorównuje dynamice w krajach zachodniej części Europy. A w dziedzinie takich instrumentów płatniczych, jak karty płatnicze z funkcją zbliżeniową jesteśmy niekwestionowanym liderem w Unii Europejskiej.

Piotr Marek Balcerzak

Coraz więcej klientów polskich banków korzysta z produktów i usług bankowych, do których dostęp zapewniają kanały zdalne. Na koniec 2014 r.:

  • 27,19 mln klientów indywidualnych i MŚP miało podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej, z czego 14,28 mln klientów indywidualnych oraz MŚP korzystało z niej aktywnie,
  • średnia wartość transakcji miesięcznych zlecanych przez klientów indywidualnych wynosiła 5579 zł, a średnia wartość miesięczna MŚP 75 748 zł,
  • wielkość wolumenu przelewów zlecanych przez klientów indywidualnych i MŚP wyniosła 164,97 mld zł1.

Na koniec 2014 r. w obrocie było 36,07 mln kart ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: