Bank i Klient: Pozostać na topie

BANK 2011/07- 08

Nie sztuką jest zdobycie wysokiej pozycji w branży, sztuką jest długotrwałe utrzymywanie się na topie. Czyli znalezienie formuły, która pozwoli pogodzić presję nowoczesności z wymogami tradycji.

Niegdyś banki, których pozycja raz została ugruntowana, mogły długo budować swe sukcesy na dobrej reputacji. Baza klientów nie ulegała rewolucyjnym zmianom. Niewiarygodni dłużnicy, o ile nie były to domy panujące, nie mieli łatwego życia. We Francji właściciel majątku, który przejęto za niespłacone długi, prowadzany był po ulicach nago. W XIX-wiecznej Anglii niewypłacalnych dłużników zamykano w więzieniu; i tak lepsza to opcja niż kara śmierci, również grożąca za długi – pisze Mark J. Penn w bestsellerowej książce “Mikrotrendy”. Dziś błyskawiczna utrata reputacji banku może być częścią ogólnego spadku zaufania wywołanego kryzysem. Amerykańscy kredytobiorcy zostali przyuczeni przez instytucje finansowe do życia ponad stan, które często kończy się procedurą prywatnego bankructwa. Solidna baza klientów, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: