Bank i Klient: Ryzyko reputacyjne

BANK 2010/12

Obecne czasy nie są łaskawe dla banków - nowe rekomendacje: A, T czy szeroko dyskutowana S, groźba pozwów zbiorowych składanych przez zorganizowane grupy niezadowolonych klientów. To wszystko może mieć negatywny wpływ na ich wizerunek.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Beata Paxford

Na dobrą reputację bank pracuje latami, a traci ją w ciągu paru chwil. Dlatego tak istotna jest kwestia właściwego i skutecznego zarządzania ryzykiem reputacyjnym. Nie należy ono do głównych rodzajów ryzyk wymienianych przez specjalistów w zakresie bankowości. Uważa się je za swoistą pochodną ryzyka operacyjnego związaną z niespodziewanymi wydarzeniami, które mogą się odbić niekorzystnie na renomie banku (takimi jak np. nieprzewidziane ryzyko sporów sądowych lub też zarządzanie poprawą wizerunku w przypadku zaistnienia oszustw maklerów czy członków zarządu).

Bodaj najgroźniejsze

W doktrynie uznaje się ryzyko reputacyjne za najgroźniejszy rodzaj. Wynika to z faktu, iż czę...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: