Bank i Klient: Uniwersalne zasady w dynamicznej rzeczywistości

BANK 2015/01

Z Władysławem Gołębiewskim, przewodniczącym Komisji Etyki Bankowej, rozmawia Karol Jerzy Mórawski

Bankowość w ostatnim czasie należy do najbardziej dynamicznych sektorów gospodarki. Zmienia się w zasadzie wszystko: od uwarunkowań prawnych, poprzez czynniki o charakterze ekonomicznym, a na nowoczesnych technologiach kończąc. Jak te wszystkie zmiany znajdują odzwierciedlenie w działalności Komisji Etyki Bankowej?

– Po kilkunastu latach działalności doszliśmy do wniosku, że należy spojrzeć jeszcze raz na zasady dobrych praktyk bankowych – i dokonaliśmy przeglądu tych zasad, przygotowaliśmy zmiany, które następnie zostały zaprezentowane i przyjęte podczas Walnego Zgromadzenia Związku Banków Polskich. Można powiedzieć, że staraliśmy się – w jakimś przynajmniej stopniu – odzwierciedlić zmiany, które zaszły w sektorze bankowym, w jego działalności i produktach. Braliśmy również pod uwagę fakt, że sfera zainteresowań Komisji ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: