Bank i klient: W poszukiwaniu nowych klientów

BANK 2010/03

Walka między bankami o klientów i zyski przenosi się na nowe pola. W ostatnim czasie obserwowaliśmy bitwę na atrakcyjne, wysokie oprocentowanie lokat. Cały czas w grze są konta bez opłat za prowadzenie, darmowe przelewy i inne operacje. Teraz zaczyna się dodawanie usług niezwiązanych z finansami. To jedyny sposób na przyciągnięcie "nieubankowionych".

Banki poza tradycyjnymi produktami będą musiały proponować coraz więcej usług, które dotąd nie były kojarzone z ich podstawową działalnością. To praktycznie jedyny sposób, aby przyciągnąć nowych klientów. Z raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że ponad 20 proc. społeczeństwa nadal nie ma konta w banku.

Już w tej chwili praktycznie wszystkie działające na polskim rynku instytucje finansowe oferują swoim klientom ubezpieczenie na życie, mieszkania lub samochodu. Można je albo za niewielką cenę dokupić do konta, albo przyznawane są od razu za darmo. Niektóre banki jeszcze bardziej rozszerzyły swoją ofertę.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: