Bank i Klient: W sklepie zapłacisz… żyrafą

BANK 2014/10

Karty przedpłacone stają się coraz popularniejsze. Niektórzy oferują je już dzieciom. Czy to koniec ery papierowego pieniądza?

Karty przedpłacone stają się coraz popularniejsze. Niektórzy oferują je już dzieciom. Czy to koniec ery papierowego pieniądza?

KAMIL MAJEWSKI

Ostatnio przez media przemknęła dość ciekawa informacja. Otóż PKO Bank Polski we współpracy z pięcioma szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi rozpoczął pilotaż projektu karty szkolnej. Na czym ma on polegać? W szkołach zainstalowano system kontroli dostępu w postaci elektrozamków – wejście do szkoły możliwe jest tylko przy użyciu specjalnej (a na dodatek bezpłatnej) karty. – Poprzez projekt karty szkolnej chcemy wspólnie z nauczycielami i rodzicami jeszcze lepiej zadbać o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na terenie szkoły. Aktywnie wspieramy także edukację ekonomiczną, która jest jednym z obszarów działalności Fundacji PKO Banku Polskiego – mówi Urszula Kontowska, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego. Oczywiście, nie o samą edukację tu idzie, ale i o pieniądze, bo karty dostępu do szkół mają także funkcję płatniczą. Opiera się ona na modelu karty przedpłaconej, do której przypisany jest techniczny numer rachunku. – Wyposażając kartę szkolną w funkcję płatniczą, umożliwiamy uczniom praktyczną naukę zarządzania własnymi finansami, a także oswojenie się z instrumentem, którego z pewnością będą używać w dorosłym życiu. Projekt Karty Szkolnej wpisuje się także w ideę promowania płatności bezgotówkowych, które są wygodne, bezpieczne i szybkie – dodaje Tomasz Górnicki, lider projektu karty szkolnej w PKO Banku Polskim. Pieniądze na kartę muszą oczywiście najpierw wpłacić rodzice.

Trzeba przyznać, że PKO BP doskonale dba o swoich przyszłych klientów. Nie są to pierwsze karty przedpłacone wypuszczone z myślą o dzieciach. Jako że milusińscy z podstawówki zazwyczaj jeszcze rachunków nie posiadają, a zresztą wydanie dziecku klasycznej karty kredytowej czy też debetowej jest, o ile wiem, niezgodne z prawem, to podobny pomysł na wydawał się być idealny. Co ciekawe, rodzic może kupić dziecku produkt pod jedną z trzech postaci – klasycznej karty, nalepki zbliżeniowej oraz… pluszowej żyrafy. Dodajmy, że ubankowienie Polaków w segmencie 0-12 lat wynosi 5 proc. i jest w całości obsługiwane przez PKO BP. Łącznie bank obsługuje ponad 700 tys. klientów w grupie wiekowej 0-26 lat.

Czas ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: