Bank i Klient: Wyczucie chwili

BANK 2015/04

Nowi gracze zjadają coraz pokaźniejsze porcje rynkowego tortu. A gra warta jest świeczki - można sporo zarobić.

Adam Żółw

Banki, instytucje zaufania publicznego, mają konkurencję, która – niczym bąkojady przy nosorożcu – żywią się ich kosztem. Na naszych oczach powstają firmy i usługi pozbawiające tradycyjne instytucje finansowe przychodów. Coraz popularniejsza staje się usługa cash back, czyli wypłaty gotówki z karty w sklepie, podczas robienia zakupów. Ta forma zyskuje coraz szersze grono zwolenników, rezygnujących z odwiedzin sieci bankomatów. Według raportu NBP w na około 200 transakcji w bankomacie przypada jedna wypłata przy sklepowej kasie, a znajomość cash back i popularność dynamicznie rośnie. I może wzrosnąć jeszcze bardziej, gdyż dzięki nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, właściciele sieci bankomatów będą mogli sami ustalać prowizję za wypłaty. Kiedy zmiany wejdą w życie, pobranie pieniędzy może okazać się ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: