Bank i klient: Wyjść poza ulubiony światek

BANK 2010/04

Stosunek Polaków do pieniędzy bardziej zależy od psychologii niż zasobności portfela. O tym, czy i jak oszczędzają, w jaki sposób korzystają z usług bankowych, decyduje to, co na ten temat MYŚLĄ, a nie, ile zarabiają. Przez rok nie zmieniło się również podejście banków do klientów.

Cezary Kaźmierczak
Motto: „Polska A, Polsce B, każe się całować w D” S.L. Lec

Po raz drugi Dom Badawczy Maision, Centrum im. Adama Smitha i Agencja PR MMT Management przeprowadziły badanie Money Track: Stosunek Polaków do pieniędzy i instytucji finansowych.

Nieco zmieniły się nastroje; znacznie się spłaszczyły – podczas ubiegłorocznego pomiaru, że będzie gorzej, uważało aż 19,6 proc. Polaków – obecnie liczba ta zmalała do 13,8 proc. Będzie bez zmian – uważa 72,5 proc. respondentów (w 2009 roku 64,5 proc.). Nieznacznie zmalała liczba tych, którzy uważają, iż będzie lepiej – 13,7 proc. wobec 19,4 w roku ubiegłym.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: