Bank i Klient: Zmobilizować do mikrofinansowania

BANK 2010/12

W unijnym wymiarze specjalne finansowanie w skali mikro adresowane jest do specyficznych grup odbiorców - mikroprzedsiębiorców oraz osób o niskich dochodach. Aby zachęcić instytucje finansowe do budowania rynku dla takich kredytobiorców, organy unijne oraz rządy oferują różnego rodzaju zachęty. Są one stosowne również w Polsce.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Arkadiusz Lewicki

Rynek mikrofinansowy rozwija się w Europie od trzydziestu lat. W Środkowo-Wschodniej od upadku komunizmu. W Polsce intensywny rozwój można datować od 2004 r. Można podzielić go na bankowy i pozabankowy. Wspólne dla obu typów dostawców kapitału jest – w odróżnieniu np. od bezzwrotnych instrumentów wsparcia – rynkowe podejście do podmiotów finansowanych.

Obecnie powoli zaciera się granica produktowa pomiędzy obydwoma typami mikrokredytodawców. Również banki komercyjne i spółdzielcze coraz częściej oferują wyspecjalizowane usługi doradcze. Na rynku pojawiły się już np. mało znane dotąd coaching czy mentoring. Jednak nadal, porównując różne grupy klientów, polskie banki niechętnie wybierają “mikrusów”. Finansiści ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: