Bank Millennium ze względu na koronawirusa przyspieszył wprowadzenie zdalnego podpisywania umów dla firm

Z rynku

Centrala Banku Millennium
Fot. Bank Millennium

Bank Millennium udostępnił klientom segmentu bankowości przedsiębiorstw możliwość w pełni zdalnego podpisywania umów. Cyfrowy obieg dokumentów oparty jest o podpis kwalifikowany z kwalifikowanym znacznikiem czasu i dotyczy umów kredytowych oraz ich zabezpieczeń, bankowości transakcyjnej, faktoringu, finansowania handlu i produktów skarbowych.

.@BankMillennium udostępnił klientom segmentu bankowości przedsiębiorstw możliwość w pełni zdalnego podpisywania umów #BankMillennium #koronawirus #COVID19

– Z uwagi na sytuację związaną z koronawirusem przez ostatnie tygodnie intensywnie przyśpieszaliśmy prace nad udostępnieniem tego rozwiązania. To kolejny już etap digitalizacji procesów obsługi klientów bankowości przedsiębiorstw. Dzięki niemu zapewniamy zdalny i bezpieczny obieg dokumentów bankowych, uniezależniający obie strony od ewentualnych trudności z przekazywaniem dokumentów papierowych – mówi Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

Kto może skorzystać z nowego rozwiązania?

Rozwiązanie to dostępne jest dla wszystkich klientów instytucjonalnych oraz firm o rocznym obrocie powyżej 5 mln PLN. Umożliwia cyfrowy obieg dokumentów wymaganych wcześniej w oryginale w procesie kredytowym, z uwzględnieniem umów prawnych zabezpieczeń, a także w bankowości transakcyjnej, faktoringu, finansowaniu handlu oraz produktach skarbowych.

– W nowym procesie dokumenty podpisywane są przez strony podpisem kwalifikowanym z kwalifikowanym znacznikiem czasu. Wymiana dokumentów z bankiem odbywa się ze wsparciem systemu bankowości transakcyjnej Millenet dla Przedsiębiorstw – dodaje Paweł Idzikowski, Kierujący Zespołem Produktów Bankowości Przedsiębiorstw, Departament Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Czytaj także: W związku z pandemią koronawirusa Bank Millennium umożliwia otworzenie konta za pomocą selfie >>>

Dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym są zgodnie z regulacjami  równoważne formie pisemnej, zaś kwalifikowany znacznik czasu to usługa datowania dokumentów i podpisów elektronicznych, która wywołuje skutki prawne daty pewnej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Bank Millennium zaleca zakup takiej usługi u jednego z dostawców wpisanych do rejestru dostawców usług zaufania prowadzonego przez Narodowy Bank Polski, których lista znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji pod adresem: http://www.nccert.pl.

– Cieszą nas wstępne reakcje klientów, którzy z zainteresowaniem czekali na rozwiązanie przygotowane przez bank. Wdrażamy je w trudnym okresie, z myślą o zapewnieniu alternatywnego kanału obiegu dokumentów. Zgodnie jednak z założeniami, które przyjęliśmy otwierając ten projekt wierzę, że to rozwiązanie wkrótce stanie się podstawowym sposobem zawierania umów – mówi Agnieszka Kucharska, Kierująca Zespołem Produktów i Procesu Kredytowego w obszarze Bankowości Przedsiębiorstw w Bank Millennium.

Źródło: Bank Millennium
Udostępnij artykuł: