Bank Pocztowy: już wszyscy klienci w 100 proc. „pod jednym dachem” w ramach nowej bankowości internetowej i mobilnej

Z rynku

Bank Pocztowy zakończył proces migracji wszystkich klientów Banku Pocztowego oraz dotychczasowych klientów EnveloBanku do wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy, podał bank. Transformacja cyfrowa, której dokonał Bank Pocztowy w ostatnich 12 miesiącach, pozwoliła na rozwój bankowości elektronicznej w ramach jednej wspólnej platformy oraz szybsze wdrażanie takich rozwiązań jak Xiaomi Pay czy karty biometryczne.

Bank Pocztowy
Fot. Bank Pocztowy

Bank Pocztowy zakończył proces migracji wszystkich klientów Banku Pocztowego oraz dotychczasowych klientów EnveloBanku do wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy, podał bank. Transformacja cyfrowa, której dokonał Bank Pocztowy w ostatnich 12 miesiącach, pozwoliła na rozwój bankowości elektronicznej w ramach jednej wspólnej platformy oraz szybsze wdrażanie takich rozwiązań jak Xiaomi Pay czy karty biometryczne.

"Ostatnie miesiące były okresem wytężonej pracy, a wysiłek włożony w rozwój jednego wspólnego kanału online już procentuje, co widać, chociażby w kilkukrotnym wzroście wartości kredytów udzielonych z poziomu naszego marketu cyfrowego, a więc przez bankowość internetową i mobilną. Celem połączenia naszych marek w jedną była transformacja technologiczna banku - stworzenie nowoczesnej i zaawansowanej bankowości cyfrowej w funkcjonalnej i atrakcyjnej formie. Naszym priorytetem jest niezmiennie wprowadzenie bankowości pocztowej w dwudziesty pierwszy wiek - osiągnięcie efektu synergii poprzez połączenie tradycyjnych usług finansowych z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi" - powiedział członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za obszar biznesu oraz IT Marcin Ledworowski, cytowany w komunikacie.

Wspólny serwis internetowy Pocztowy24

Od ponad pół roku klienci Banku Pocztowego mogą korzystać ze wspólnego serwisu internetowego Pocztowy24, który dzięki technologii RWD automatycznie dostosuje wygląd bankowości do ekranu komputera, tabletu lub telefonu klienta, oraz z aplikacji mobilnej Pocztowy. Za ich pomocą uzyskują dostęp nie tylko do podstawowych funkcjonalności bankowości elektronicznej, lecz także do takich rozwiązań jak płatności BLIK, moduł Kalendarza do planowania płatności, Google Pay, Apple Pay, Xiaomi Pay czy usługi Autopay do automatycznych płatności za przejazdy autostradami oraz wielu innych. Bank Pocztowy zapowiada, że w najbliższym czasie w ramach nowej bankowości elektronicznej udostępnione zostaną kolejne zaawansowane funkcjonalności, jak np. moje ID, autoryzacja mobilna czy karty wirtualne, podkreślono.

Czytaj także: Jakub Słupiński oficjalnie powołany na stanowisko prezesa Banku Pocztowego >>>

"Pierwsze efekty, jakie przyniosło skoncentrowanie naszych wysiłków na rozwoju jednego wspólnego kanału online, dało się zaobserwować już na przestrzeni ostatnich miesięcy. Jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy płatności mobilne Xiaomi Pay, a w najbliższych dniach na produkcję trafi pierwsza w Polsce karta biometryczna - także pod brandem Banku Pocztowego. Warto też podkreślić, że w ciągu roku liczba klientów korzystających aktywnie z bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie  w grudniu ubiegłego roku było ich zaledwie ok. 20 tysięcy w porównaniu do prawie 80 tysięcy na koniec listopada 2021 r. To wszystko sprawia, że Bank Pocztowy zaczyna być powoli określany jako 'challenger bank', czyli instytucja finansowa wyznaczająca trendy i kierunki rozwoju bankowości" - dodał Ledworowski.

Proces migracji kart Visa na karty Mastercard

Z końcem listopada zakończył się również proces migracji kart Visa na karty Mastercard i od 1 grudnia klienci Banku Pocztowego mogą płacić wyłącznie kartami Mastercard.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: