Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców: Przedsiębiorcze banki

NBS 2010/02

Bank Spółdzielczy w Księżpolu został laureatem XI edycji konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", zdobywcą statuetki i godła promocyjnego wraz z 4 złotymi gwiazdami.

Bank Spółdzielczy w Księżpolu został laureatem XI edycji konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", zdobywcą statuetki i godła promocyjnego wraz z 4 złotymi gwiazdami.

Konkurs organizują Krajowa Izba Gospodarcza i Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. W 2009 r. ocenie zespołu audytorów oraz kapituły konkursu poddało się 18 banków spółdzielczych, 4 banki uniwersalne i 22 oddziały bankowe. I etap konkursu nakładał na uczestników obowiązek przedstawienia pisemnej prezentacji, którą szczegółowo analizowali niezależni eksperci. II etap konkursu polegał na badaniu zgłoszonych placówek, równolegle były prowadzone badania opinii klientów, w których przedsiębiorcy poddawali ocenie ponad 20 najważniejszych aspektów obsługi i działania danej placówki. Analiza opinii klientów relacyjnych i elektronicznych stanowiła podstawę do opracowania raportów benchmarkingowych.

Godło promocyjne „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” sprzyja budowie silnych więzi banków z sektorem MŚP, natomiast uczestnicy konkursu są postrzegani jako naturalni partnerzy przedsiębiorców.

W Polsce działa aktywnie 1,8 mln mikro, małych i średnich firm (zarejestrowanych w GUS jest ok. 3,5 mln), blisko 99 proc. to firmy mikro (zatrudniające do 9 osób) i małe (od 10 do 49), a 0,8 proc. – firmy średnie (od 50 do 249 osób). Według danych PKPP Lewiatan sektor MŚP wytwarza ponad 55 proc. PKB przypadającego na przedsiębiorstwa. Zdaniem ekspertów małe firmy kryją w sobie duży potencjał dla banków. Z badań wynika, że jedynie 20 proc. z nich korzysta z usług bankowych, np. kredytów i faktoringu. Banki oferują pakiety usług dedykowane MŚP, tak by zwiększyć liczbę oferowanych im produktów, często jest to już oferta ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: