Bank Spółdzielczy w Płońsku przyjazny dla niesłyszących

Bankowość

To nowoczesne rozwiązanie ma na celu zniesienie barier i ograniczeń w komunikowaniu się osób z wadami słuchu w instytucjach użyteczności publicznej.

System, który uruchomiony został  w styczniu br. w Centrali Banku w Płońsku wykorzystuje wideokonferencję do komunikowania się niesłyszących z certyfikowanymi tłumaczami języka migowego, a za ich pośrednictwem – z pracownikami Banku. Urządzenie zapewnia klientom Banku stały dostęp do placówek bankowych, bez potrzeby wcześniejszego umawiania się z tłumaczem. Stosując to rozwiązanie, ani Bank, ani także inne instytucje nie muszą zatrudniać tłumaczy, którzy i tak nigdy nie byli dostępni na miejscu.

Klienci Banku mogą w każdej chwili połączyć się z call center, gdzie certyfikowany tłumacz po uruchomieniu wideokonferencji będzie mógł na bieżąco komunikować się z pracownikiem Banku. To duża korzyść i ułatwienie zwłaszcza dla instytucji mających wiele oddziałów rozmieszczonych na terenie całego kraju. To przede wszystkim olbrzymie udogodnienie dla niesłyszących mieszkających w małych miejscowościach, gdzie trudno o jakąkolwiek pomoc tłumacza podczas załatwiania codzien¬nych spraw. Niesłyszący do tej pory musieli jeździć do dużych miejscowości albo korzystać z pomocy rodziny czy osób trzecich.

Jak działa System

Całe rozwiązanie to specjalny wideotelefon z ekranem o dużej rozdzielczości zainstalowany w miejscu obsługi klientów Banku. Niesłyszący, chcąc rozmawiać z pracownikiem Banku, łączy się za pomocą wideotelefonu z call center i dzięki wbudowanej w urządzenie kamerze komunikuje się z tłumaczem za pomocą języka migowego. Jednocześnie odbiorca tych informacji, w tym wypadku pracownik Banku, rozmawia z tłumaczem przez telefon.

 150121.bsplonsk.01.450x150121.bsplonsk.02.450x

Zalety Systemu

  • Niesłyszący mogą korzystać z tego rozwiązania przez cały czas otwarcia placówki Banku.
  • System jest łatwy i intuicyjny w obsłudze. Zapewnia nieograniczony kontakt on-line z certyfikowanymi tłumaczami języka migowego i za ich pośrednictwem – z pracownikami np. Banku.
  • Gwarantuje prawidłowy przekaz informacji oraz należyte rozwiązania spraw w instytucji.
  • Nie trzeba wcześniej umawiać się na spotkanie w obecności tłumacza.
  • System daje poczucie samodzielności i ułatwia funkcjonowanie w społeczeństwie.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do skorzystania z prezentowanej funkcjonalności.

Źródło: Bank Spółdzielczy w Płońsku

Udostępnij artykuł: