Banki i klienci: Co dla branży oznacza zaufanie?

NBS 2017/05

Nasze rozważania na temat zaufania oraz budowania dobrej reputacji wypada zacząć od zdefiniowania pojęć, którymi posługujemy się obiegowo, ale nie zawsze potrafimy podać ich prawidłową definicję. Czym jest dla nas zaufanie?

Przemysław Barbrich

Pierwsze skojarzenie przywodzi na myśl osoby godne zaufania, przekonanie, że jakimś osobom lub instytucjom można ufać. Spróbujmy się skupić na wątku instytucjonalnym, czyli pewnej zbiorowości, jaką stanowi sektor bankowy. Mowa tu o społeczności blisko 170 tys. pracowników polskich instytucji bankowych, którzy każdego dnia, stając o poranku do swoich zadań, powinni budować przekonanie, że ich słowa i informacje, które przekazują, są prawdziwe. Ważne, aby posiadali odpowiednie umiejętności i tak potrafili je wykorzystać, aby klienci byli gotowi powierzyć im swoje osobiste sprawy, swoje oszczędności, uznać, że ich słowa są prawdziwe, a wiedza realna. Tyle teorii przywołanej w tym miejscu za Wydawnictwem Naukowym PWN. A co z rzeczywistością, która wydaje się czasami skrzeczeć?

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: