Banki i klienci: O zaufaniu decydują osobiste relacje i doświadczenia

NBS 2017/02

Polacy mają na ogół pozytywne osobiste doświadczenia w relacjach z bankami. Mimo zniekształcenia obrazu działających w Polsce banków w przestrzeni publicznej, zarówno społeczna ocena ich reputacji, jak i poziom deklarowanego zaufania w 2016 r. pozostały na stabilnym poziomie.

Jacek Gieorgica

Jednak warunki rynkowe i realia społeczne, podobnie jak potrzeby i oczekiwania klientów, ulegają ciągłym zmianom. Czy w 2017 r. banki w Polsce staną na wysokości zadania i utrzymają relatywnie dobrą opinię w społeczeństwie?

Reputacją branży wnikliwie interesuje się samorząd bankowy. Od kilku już lat Związek Banków Polskich realizuje doroczne badania opinii w tym zakresie. Nie inaczej będzie w roku bieżącym, warto zatem przypomnieć wnioski płynące z poprzednich pomiarów, one bowiem zawsze stanowią punkt odniesienia dla kolejnych obserwacji.

W 2016 r. stabilne oceny

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: