Banki i klienci: Prawo do prywatności i prawo do informacji

NBS 2017/05

Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych rośnie. Agencje badawczo-analityczne donoszą o powiększającej się grupie konsumentów mediów kolektywnych. To trywializm w cyfrowej gospodarce, wspieranej przez agencje rządowe, samorządowe, organizacje profit i non profit, a jednak dla banków owa prozaiczna informacja rozstrzyga o kształtowaniu strategii rozwoju na kolejne lata. Zjawisko konwergencji świata realnego i wirtualnego skutkuje fundamentalnymi zmianami regulacyjnymi, które być może wyznaczą kres tradycyjnej bankowości.

Dorota Zielińska

Wiele wskazuje na to, że banki, które wstrzymywały się do tej pory z wdrożeniem cyfrowych kanałów komunikacji, będą zmuszone zrewidować swoje podejście i opracować skuteczne, przyjazne internautom standardy komunikacji. Trendy rynkowe pokazują, że w dalszym ciągu, zresztą zgodnie z oczekiwaniami, najwięcej osób korzysta z Facebooka. Umacnia on swoją pozycję, ale aktywność internautów wzrasta również na innych platformach. Instagram to obecnie przede wszystkim domena młodych kobiet (do 24 roku życia), a Snapchat to narzędzie komunikacji najmłodszej grupy wiekowej. Moda na media społecznościowe nie maleje. Wręcz przeciwnie, Polacy korzystają z nich aktywnie, coraz chętniej angażując się w życie społeczności poprzez tworzenie treści i komentowanie ich. Zgodnie z danymi IRC, internautów kreatywnych jest obecnie około 15%, tych, którzy komentują 47%, przy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: