Banki i Klienci: Proklientyzm i antykorporacjonizm szansą banków spółdzielczych

NBS 2018/05

Oprócz wielokrotnie i często powtarzanych trendów, jakie zachodzą lub mają wkrótce wystąpić w bankowości, jednym tchem wymieniane są najczęściej te z szeroko rozumianego obszaru technologii. Fintechy, blockchain, digitalizacja usług, voice banking a nawet stopniowe wprowadzanie sztucznej inteligencji stanowią podstawowe przykłady nowych wyzwań.

Michał Król

Nie kwestionując tych zjawisk, często zapomina się lub pozostawia na marginesie dyskursu mniej medialne zmiany. Do tego rodzaju trendów należy zauważalna fundamentalna modyfikacja w strategiach banków. Polega ona na orientacji na klienta, zastępując powoli podejście produktowe. Równocześnie dostrzec można dość istotne zmiany zachowań klientów tego sektora usług.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: