Banki i ubezpieczyciele nawiązują współpracę w obszarze cyberbezpieczeństwa

Bezpieczne Finanse / Bezpieczny Klient

Logo Związku Banków Polskich
Źródło: Związek Banków Polskich

Związek Banków Polskich i Polska Izba Ubezpieczeń podpisały porozumienie o współdziałaniu w obszarze cyberbezpieczeństwa. Celem porozumienia jest podejmowanie wspólnych inicjatyw dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa banków, ubezpieczycieli oraz ich klientów.

Celem porozumienia jest podejmowanie wspólnych inicjatyw dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa banków, ubezpieczycieli oraz ich klientów #cyberbezpieczeństwo #ZBP #PIU @PIU_org_pl

– Współpraca realizowana będzie w szczególności poprzez wspólne przedsięwzięcia o charakterze edukacyjnym, informacyjnym i promocyjnym, podejmowanie dwustronnych działań w zakresie przeciwdziałania przestępczości na szkodę banków, ubezpieczycieli oraz ich klientów, a także inicjowanie nowoczesnych rozwiązań na rzecz zapewniania oraz zwiększania bezpieczeństwa działalności banków oraz zakładów ubezpieczeń – podkreślił Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Czytaj także: Forum Liderów Banków Spółdzielczych. Na cyberbezpieczeństwie nie da się oszczędzać >>>

Banki i ubezpieczyciele będą wymieniać się informacjami i wspierać organy ścigania

Dzięki zacieśnieniu tej współpracy banki i ubezpieczyciele będą wymieniać się informacjami na temat metod stosowanych przez przestępców i wspierać organy ścigania w zakresie identyfikacji przestępstw oraz ujęcia ich sprawców.

– Mamy znakomite doświadczenia ze wspólnych przedsięwzięć z policją i prokuraturą na temat przeciwdziałania przestępczości. Nie mam wątpliwości, że współpraca z bankami w tym obszarze również będzie owocna i podniesie bezpieczeństwo w sektorze ubezpieczeniowym – powiedział Andrzej Maciążek, wiceprezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Czytaj także: Wypłaty od ubezpieczycieli mogą podsycać ataki ransomware >>>

Działania edukacyjne i informacyjne

Obie strony porozumienia zobowiązały się także do organizowania działań edukacyjnych i informacyjnych.

–Wspólne działania są konieczne, zagrożenia płynące z cyberprzestrzeni odznaczają się bardzo dużą dynamiką. Stosowane metody są podobne w obu sektorach, dlatego kluczowa jest wzajemna edukacja na poziomie ekspertów dbających o cyberbezpieczeństwo, jak i klientów w zakresie świadomego i bezpiecznego korzystania z produktów i usług świadczonych w kanałach zdalnych przez banki i zakłady ubezpieczeń – dodaje Andrzej Maciążek.

Udostępnij artykuł: