Banki spółdzielcze: Program Rodzina 500+ w bankach SGB

NBS 2016/05

Klienci banków spółdzielczych SGB i SGB-Banku S.A. mogą już składać wnioski o świadczenie w ramach Programu Rodzina 500+ za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej.

Klienci banków spółdzielczych SGB i SGB-Banku S.A. mogą już składać wnioski o świadczenie w ramach Programu Rodzina 500+ za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej.

Ziemowit Stempin

Wiązało się to z koniecznością zrealizowania zrzeszeniowego projektu polegającego na wdrożeniu specjalnie przygotowanego, ergonomicznego formularza i jego integracji z lokalnymi serwisami bankowości elektronicznej działającymi w bankach zrzeszenia (7 dostawców systemów).

Ziemowit Stempin

Wiceprezes zarządu SGB-Banku S.A. odpowiedzialny za informatykę, rozwój oferty produktowej i funkcjonowanie centrum kredytowego. W poprzednich latach kierował również Departamentem Produktów Bankowych i Departamentem Relacji SGB-Banku. Absolwent prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z bankowością związany od 1995 r.

 

Początkiem formalnego przystąpienia do Programu Rodzina 500+ było podpisanie 15 marca 2016 r. listu intencyjnego z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w którym SGB-Bank, reprezentując zrzeszone banki spółdzielcze, wyraził wolę współdziałania w zakresie składania wniosków o te świadczenia. Następnie przystąpiono do realizacji prac związanych z integracją systemów banków grupy. W tym celu, w przeciągu trzech tygodni, wdrożono centralne rozwiązanie zrzeszeniowe zapewniające obsługę wniosków w ramach Programu Rodzina 500+.

W ramach wdrożonego rozwiązania zrzeszeniowego klienci korzystający z bankowości elektronicznej mogą samodzielnie wypełnić formularz wniosku o świadczenie oraz wysłać go bez konieczności wychodzenia z domu. Aby skorzystać z powyższego rozwiązania, należy być klientem danego banku i mieć dostęp do bankowości elektronicznej na podstawie zawartej umowy o tego typu usługi. Wniosek, który wpłynie do ministerstwa jest przekazywany do lokalnych urzędów, które odpowiadają za merytoryczne jego rozpatrzenie oraz podjęcie decyzji o przyznaniu lub odrzuceniu świadczenia. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu SGB-Bank S.A. oraz banki spółdzielcze SGB mogą pośredniczyć w przekazaniu wniosku oraz wymianie informacji między klientem a Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Wdrożone rozwiązanie zrzeszeniowe ma charakter długoterminowy, a to z uwagi na konieczność corocznego składania wnioskó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: