Banki spółdzielcze: Wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia

NBS 2017/02

Generałowie zawsze toczą minione wojny – mówi stare przysłowie, a bolesne doświadczenia dostarczają aż nadto argumentów potwierdzających tę tezę. Również i w świecie biznesu nie brakuje przypadków, kiedy to strategie produktowe czy marketingowe budowane są raczej z myślą o chwili obecnej (czyli de facto przeszłości, biorąc pod uwagę czas ich wdrażania) aniżeli dniu jutrzejszym.

Jerzy Rawicz

Przypadki takie powinny stanowić przestrogę zwłaszcza dla bankowości spółdzielczej. Rozważania nad przyszłością tego sektora nader często koncentrują się na kwestii odpowiedniej reakcji na działania podejmowane przez komercyjnych rywali. Budowanie dalekosiężnych perspektyw dla całej bankowości spółdzielczej oparte na wykorzystywaniu doświadczeń walki konkurencyjnej oznacza nic innego, jak rozgrywanie „minionej” wojny, w której na domiar złego narrację narzuca przeciwnik, dysponujący niepomiernie większą siła kapitałową i – w wielu przypadkach – wsparciem ze strony zagranicznych placówek macierzystych. Przy poszukiwaniu odpowiedzi na politykę kredytową konkurencji czy nowe funkcje w systemach transakcyjnych banków komercyjnych łatwo tymczasem zapomnieć o jednym: horyzontem czasowym planowania strategicznego nie są kolejne miesiące tylko kilka, a nierzadko nawet kilkanaście kolejnych lat. A to oznacza konieczność uwzględniania przede wszystkim oczekiwań i potrzeb pokolenia, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: