Bankowcy a edukacja: Narodowa strategia edukacji finansowej – Szansa, którą wciąż możemy wykorzystać

NZB 2017/01

Chyba nic nie odegrało tak ważnej roli w rozwoju edukacji finansowej na świecie jak globalny kryzys finansowy, który wybuchł jesienią 2008 r. w Stanach Zjednoczonych i przetoczył się przez kraje wszystkich kontynentów.

Agnieszka Krawczyk

I choć dzisiaj, po niemal dekadzie od tamtych wydarzeń, chyba nikt nie ma wątpliwości, że w największej mierze przyczyniły się do niego amerykańskie instytucje finansowe oraz niewystarczające regulacje nadzorcze, to edukacja finansowa, jako czynnik budujący społeczną świadomość umożliwiającą odpowiedzialne korzystanie z instrumentów finansowych, stała się jednym z głównych tematów wśród decydentów i instytucji odpowiedzialnych za ochronę rynków finansowych.

OECD nawoływała do zwiększania edukacji finansowej już przed kryzysem

Jedną z głównych instytucji, która jeszcze przed wybuchem kryzysu nawoływała do podnoszenia poziomu edukacji finansowej jest Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (ang. Organisation for Economic Co-operation and Development; OECD

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: