Bankowość 3.0, czyli jak być atrakcyjnym dla współczesnego klienta

BANK 2016/12

XXI wiek to czas nowych wyzwań dla sektora bankowo-finansowego. Z jednej strony rozwój technologii, z drugiej zmieniające się potrzeby społeczeństwa – to główne czynniki determinujące kierunek ewolucji banków. O tym, jaką strategię powinny obrać instytucje, które chcą być najbliżej oczekiwań klienta, z Mariuszem Jurakiem, dyrektorem zarządzającym sektora bankowo-finansowego Sygnity S.A., rozmawiał Janusz Nowakowski.

XXI wiek to czas nowych wyzwań dla sektora bankowo-finansowego. Z jednej strony rozwój technologii, z drugiej zmieniające się potrzeby społeczeństwa – to główne czynniki determinujące kierunek ewolucji banków. O tym, jaką strategię powinny obrać instytucje, które chcą być najbliżej oczekiwań klienta, z Mariuszem Jurakiem, dyrektorem zarządzającym sektora bankowo-finansowego Sygnity S.A., rozmawiał Janusz Nowakowski.

Czy w nowej rzeczywistości banki nieposiadające funkcjonalności określanej jako „Bankowość 3.0” mają szansę utrzymać się na rynku?

– Inteligentny bank tworzy i ciągle udoskonala wiele kanałów interakcji z klientem, co ma za zadanie dostarczyć mu wyjątkowe doświadczenia w relacji z bankiem oraz przede wszystkim zaspokoić podstawowe jego potrzeby w efektywny sposób. Takie działania wynikające z przyjętej strategii popartej rzetelnymi analizami umożliwiają podejmowanie trafnych decyzji. Już Brett King w „Bank 3.0: Why Banking Is No Longer Somewhere You Go But Something You Do” wskazywał nowe trendy redefiniujące cały obszar usług finansowych. Mówił o ogólnoświatowej walce o dominację portfela mobilnego, nadziejach i obawach związanych z pojawieniem się tabletów, wykorzystaniem chmury, gwałtownym rozwojem mediów społecznościowych oraz pojawieniem się konsumenta nieubankowionego, który w ogóle nie potrzebuje banku. I obecnie, kilka lat po tej publikacji widzimy, że słowa stają się rzeczywistością. Kto tego dotychczas nie zrobił lub nie robi, powinien to zrobić jak najszybciej. Sygnity IntelliBanking pomaga sprostać nie tylko oczekiwaniom klientów ale pozwoli być bankowi w czołówce innowacyjności.

Brett King stwierdził: „W nowej rzeczywistości klient ocenia dostawcę usług bankowych nie na podstawie adekwatności kapitałowej, sieci oddziałów, produktów czy oprocentowania. Liczy się to, czy klient może łatwo skorzystać z jego usług, kiedy tego potrzebuje, oraz czy darzy go zaufaniem”.

Potrzeba ewolucji w bankowości wynika z rzeczywistej zmiany nawyków społeczeństwa?

– Szybkość odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów w erze rewolucji technologicznej, zwłaszcza w świecie urządzeń mobilnych, jest dla banków wielkim wyzwaniem, któremu sprostać mogą nieliczni – słuchający swoich klientów, otwarci na innowacje. Obecnie mamy do czynienia z klientami, którzy na co dzień korzystają z zaawansowanych technologicznie rozwiązań informatycznych. Naturalnym ich środowiskiem jest internet, niezależność od miejsca i czasu, w którym chcą skorzystać z usług swojego banku. Nowe funkcjonalności bankowości mobilnej, wykorzystując wiedzę o kliencie, pozwolą na kierowanie do ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: