Bankowość i finanse | Bankowość w nowej rzeczywistości

BANK 2020/11

Banki, kolejny raz, odegrały zasadniczą rolę we wspieraniu firm i rodzin, wdrażając przekazane pakiety pomocowe ze strony rządu i zapewniając dodatkową płynność finansową. Mimo że pandemia radykalnie zmieniła świat, wstrząsnęła gospodarką i finansami, to zaufanie do banków jest stale wysokie, a klienci i przedsiębiorstwa postrzegają je w pozytywnym świetle.

Fot. milaart17/stock.adobe.com

Banki, kolejny raz, odegrały zasadniczą rolę we wspieraniu firm i rodzin, wdrażając przekazane pakiety pomocowe ze strony rządu i zapewniając dodatkową płynność finansową. Mimo że pandemia radykalnie zmieniła świat, wstrząsnęła gospodarką i finansami, to zaufanie do banków jest stale wysokie, a klienci i przedsiębiorstwa postrzegają je w pozytywnym świetle.

W poprzednim numerze opublikowaliśmy wypowiedzi bankowych menedżerów mówiących o tym, jak postrzegają sytuację sektora w czasie pandemii i co robią instytucje, w których pracują, aby zagwarantować klientowi kontakt z bankiem, komfort obsługi i bezpieczeństwo. W tym numerze opinie kolejnych bankowców.

Pracownicy szybko przystosowali się do nowych warunków

Joanna Czarnecka
dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim

– Stawiamy na digitalizację i nowoczesne narzędzia. Pandemia COVID-19 nie zatrzymała tego procesu, wręcz przeciwnie, zaczęliśmy działać jeszcze szybciej. Nie byłoby to możliwe bez odpowiednich inwestycji w technologie, a także bez wcześniej zdobytych doświadczeń w pracy zwinnej, w której na co dzień wykorzystujemy rozwiązania oparte na metodyce agile. Intensywnie realizujemy plan wprowadzenia rozwiązania SAP SuccessFactors, które jest kompleksową odpowiedzią na nasze potrzeby z zakresu miękkiego HR, jednocześnie będąc największym wdrożeniem tego narzędzia w Polsce. To ważny projekt, ponieważ jest on najbliżej naszych pracowników i będzie wspierał ich w codziennych kwestiach związanych z zatrudnieniem, rozwojem, czy kulturą organizacyjną.

Zmiany i przyśpieszenie obserwujemy właściwie we wszystkich obszarach. Pojawiły się nowe rozwiązania, których do tej pory nie wykorzystywaliśmy lub które dopiero testowaliśmy. Nadal jednak uczymy się nowej organizacji naszej pracy, a wyzwaniem jest na pewno kwestia odpowiedniego wsparcia pracowników w zachodzących zmianach. Chcemy reagować adekwatnie do potrzeb, dlatego prowadzimy wewnętrzne badania dotyczące pracy zdalnej, czy prowadzonych pilotaży m.in. systemu hot desk.

Wyniki dwóch edycji badania „pulse check” potwierdzają, że pracownicy szybko przystosowali się do nowych warunków i coraz lepiej radzą sobie z pracą w rozproszeniu. 89% badanych ocenia ją jako co najmniej tak samo efektywną, jak tę w biurze. Jednocześnie wskazali na trudności w zachowaniu work-life balance, a także na potrzebę kontaktu ze współpracownikami. I na tych aspektach obecnie skupiona jest nasza uwaga. Pracujemy nad tym, aby zapewnić im wsparcie w codziennych obowiązkach oraz narzędzia do rozwoju i komunikacji. Chcemy, żeby mieli jeszcze więcej niż dotychczas możliwości doskonalenia swoich kompetencji i umiejętności.

Nowa formuła pracy to również wyzwanie dla menedżerów. Musimy się teraz zmierzyć z zarządzaniem rozproszonymi zespołami. Opracowaliśmy rozwiązania, procedury, które mają ułatwić pracę zespołów, utrzymać ich efektywność i jakość pracy. Realizujemy to m.in. poprzez szkolenia, materiały edukacyjne czy wsparcie pracowników HR.

Mogę śmiało powiedzieć, że działania z obszaru HR, które planowaliśmy na okres dwóch lat, zrealizowaliśmy już teraz, a ostatnie kilka miesięcy jest dla nas cennym doświadczeniem. Czas pandemii jest papierkiem lakmusowym dla organizacji, ale także dla dostępnych rozwiązań, a przy tym impulsem do zmian.

Zapewnienie bezpieczeństwa i wygody

Bartosz Zborowski
dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao SA

– Pandemia COVID-19 w bankowości detalicznej zwiększyła zainteresowanie kanałem internetowym i mobilnym. W&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: