Bankowość i Finanse | Innowacyjność | Marzę o tym, aby kiedyś Google, Apple, Facebook, Amazon i Microsoft podlegały takim samym regulacjom jak banki

BANK 2020/12

W XV edycji rankingu IT@BANK Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego został uhonorowany nagrodą Wizjoner Rynku 2020 za transformację banku z organizacji finansowej do instytucji technologicznej z licencją bankową. Rozmawiał z nim Paweł Minkina.

Fot. PKO BP

W XV edycji rankingu IT@BANK Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego został uhonorowany nagrodą Wizjoner Rynku 2020 za transformację banku z organizacji finansowej do instytucji technologicznej z licencją bankową. Rozmawiał z nim Paweł Minkina.

Bycie wizjonerem i wskazywanie kierunków zmian w tak trudnym okresie to z jednej strony olbrzymia odpowiedzialność, z drugiej satysfakcja z realizacji ambitnych i wymagających projektów. Czy wśród wdrażanych projektów i produktów PKO Banku Polskiego można wyróżnić takie, które są wyjątkowo użyteczne i pozytywnie zaskoczyły w czasie lockdownu?

– Rok 2020 dynamiką i skalą zmian zaskoczył niejednego wizjonera. W ciągu kilku miesięcy dokonaliśmy cyfrowego skoku, który w normalnych warunkach trwałby latami. Konieczność dystansowania społecznego i ograniczenia w różnych obszarach życia były katalizatorem cyfryzacji, która doprowadziła do przyśpieszenia realizacji wielu istotnych projektów. Wszyscy musieliśmy szybko nauczyć się funkcjonowania w tych nowych okolicznościach, a tym co zdecydowanie pomogło dostosować się, były rozwiązania technologiczne umożliwiające zdalne wykonywanie różnych codziennych czynności. Dziś wszyscy przyzwyczailiśmy się już do zdalnej obsługi klientów, zakupów przez internet, pracy z domu, korzystania z telefonicznych porad lekarskich czy załatwiania spraw urzędowych na odległość. Nie znam jednak nikogo, kto rok temu przewidywałaby taki scenariusz.

Z perspektywy PKO Banku Polskiego, tym co umożliwiło nam szybkie dostosowanie się do nowych realiów, była cyfrowa transformacja, którą prowadzimy od wielu lat. Dzięki konsekwentnej pracy nad rozwojem technologicznym i wdrażaniu różnych rozwiązań cyfrowych, na początku roku byliśmy gotowi na zmiany, jakie wymusiła na nas pandemia. Drogę, jaką przeszliśmy w ciągu ostatniej dekady, opisałem w wydanej niedawno książce pt. „Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”. Wspominam w niej m.in. o Chmurze Krajowej, która dostarcza polskim firmom rozwiązania szczególnie pomocne przy wdrożeniach realizowanych pod presją czasu. W banku pomogły nam one m.in. w szybkim wdrożeniu narzędzia Microsoft Teams służącego organizacji zdalnych spotkań, z którego dziś może korzystać ponad 22 tys. naszych pracowników.

W strategii kierowanego przez pana banku wskazywana jest m.in. dalsza ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: