Bankowość i Finanse | Klienci – „Więcej niż bank” – nowe otwarcie Aliora

BANK 2020/04

Przed trzema laty Alior Bank proklamował cyfrowy bunt. Kolejny etap rozwoju otwiera pod hasłem „Więcej niż bank”. Nowe motto brzmi mniej radykalnie od poprzedniego, jednak to tylko pozory. Lektura strategii na lata 2020–2022 jednoznacznie potwierdza, iż bank zamierza pozostać w ścisłej czołówce innowatorów polskiego sektora finansowego.

Przed trzema laty Alior Bank proklamował cyfrowy bunt. Kolejny etap rozwoju otwiera pod hasłem „Więcej niż bank”. Nowe motto brzmi mniej radykalnie od poprzedniego, jednak to tylko pozory. Lektura strategii na lata 2020–2022 jednoznacznie potwierdza, iż bank zamierza pozostać w ścisłej czołówce innowatorów polskiego sektora finansowego.

Jesteśmy świadkami najbardziej dynamicznej ewolucji oczekiwań klientów instytucji finansowych – argumentują twórcy nowej strategii Alior Banku. W tradycyjnym modelu o przewadze sektora bankowego decydowały atrakcyjne produkty i jakość usług oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, którego najlepszym dowodem jest określanie banków mianem instytucji zaufania publicznego. Dokonująca się na przestrzeni ostatnich dwóch dekad rewolucja cyfrowa poszerzyła doświadczenia klienta o benefity wynikające ze zdalnej komunikacji z bankiem, takie jak całodobowa dostępność usług przez siedem dni w tygodniu, szybkość realizacji zleceń oraz komfort korzystania z bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnych. Jakościową zmianę paradygmatu przyniosła lansowana przez twórcę Amazona, Jeffa Bezosa, zasada jednego kliknięcia, gwarantująca minimalne zaangażowanie konsumenta w proces zakupowy i obsługę posprzedażową.

W przypadku sektora finansowego oczekiwania klientów poszły znacznie dalej, stąd koncepcja „banku w tle”, czyli płatności dokonujących się bez jakiegokolwiek zaangażowania użytkownika, rzecz jasna bez uszczerbku dla wymogów z zakresu bezpieczeństwa. One click to również dostęp do rozlicznych produktów i usług finansowych, jak i pozabankowych, z poziomu jednej aplikacji. To nie wszystko, czego oczekuje od współczesnej instytucji finansowej przeciętny konsument. Szczególnej wagi i znaczenia nabiera dziś indywidualne podejście i zastąpienie klasycznie rozumianej segmentacji rozwiązaniami bazującymi na analizie big data i sztucznej inteligencji, pozwalającymi przygotować produkt skalibrowany pod indywidualne potrzeby konkretnego użytkownika.

Strategia Alior Banku „Więcej niż bank” dowodzi, że współczesne technologie teleinformatyczne pozwalają z powodzeniem sprostać tak wyśrubowanym oczekiwaniom. Dzięki zaawansowanej analityce i technologiom chmurowym realne stało się wykorzystanie gigantycznych zasobów danych, również tych pochodzących ze źródeł nieustrukturyzowanych. Połączenie bezpieczeństwa i wygody zapewniają z kolei innowacyjne formy autentykacji w rodzaju biometrii. Zaawansowane narzędzia IT są też coraz powszechniej dostępne. Istotne wsparcie dla banków stanowi współpraca z innowacyjnymi startupami, które w warunkach polskiego rynku znakomicie odnajdują się w roli dostawcy rozwiązań technologicznych dla sektora finansowego.

Ekosystem bankowy w roli integratora usług

W jaki sposób Alior Bank zamierza tworzyć ekosystem integrujący usługi finansowe i pozabankowe? Kluczem do sukcesu ma być transformacja dostępnych kanałów komunikacji z klientem, począwszy od tradycyjnej relacji B2B, wymagającej odwiedzenia oddziału, po aplikacje mobilne. Nowy format oddziału prezentowaliśmy w lutowym numerze „Miesięcznika Finansowego BANK”. Równie istotne zmiany czekają kanały zdalnej komunikacji. W myśl założeń nowej strategii, aplikacja bankowa stanie się hubem, integrującym podstawowe usługi przydatne w codziennym życiu. Zmotoryzowani użytkownicy Alior Mobile nie będą już musieli zaprzątać sobie głowy opłatami za parkowanie w centrach miast, kosztami przejazdu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: