Bankowość i Finanse | Media Społecznościowe | Branża finansowa oczami internautów

BANK 2021/04

Za pomocą narzędzia do badania opinii internautów przeanalizowaliśmy setki tysięcy dyskusji dotyczących rynku finansowego w Polsce. Badaliśmy, w jaki sposób konsumenci opisują bieżące wydarzenia – jak zareagowali na nowości technologiczne oferowane przez banki oraz to, o których produktach finansowych rozmawiano najczęściej. W lutym i marcu dyskusja na temat branży finansowej była wyraźnie spolaryzowana: nowe rozwiązania bankowe zostały przyjęte pozytywnie, jednak zmiany w regulacjach szeroko skrytykowano.

Za pomocą narzędzia do badania opinii internautów przeanalizowaliśmy setki tysięcy dyskusji dotyczących rynku finansowego w Polsce. Badaliśmy, w jaki sposób konsumenci opisują bieżące wydarzenia – jak zareagowali na nowości technologiczne oferowane przez banki oraz to, o których produktach finansowych rozmawiano najczęściej. W lutym i marcu dyskusja na temat branży finansowej była wyraźnie spolaryzowana: nowe rozwiązania bankowe zostały przyjęte pozytywnie, jednak zmiany w regulacjach szeroko skrytykowano.

Pozytywny odbiór nowości technologicznych

Ponad rok żyjemy w realiach pandemii i lockdownu, które wymuszają na firmach i konsumentach nowe zachowania – ograniczony kontakt i rozwiązania bezdotykowe. W efekcie polska bankowość sięga po nowoczesne rozwiązania technologiczne, by dostosować się do nowej rzeczywistości. Zbadaliśmy sentyment wypowiedzi rozmiar dyskusji i ustaliliśmy, co w marcu br. cieszyło się pozytywną opinią internautów.

Nowość w aplikacji IKO od PKO BP – możliwość bezpośredniej płatności za przejazd autostradą A4 to jedna z nowinek, które spodobały się użytkownikom. Pokazuje to, że usługi dodane są dobrym kierunkiem dla rozwoju aplikacji bankowych w Polsce.

Pozytywnie przyjęte zostały również czatboty oraz wirtualni asystenci. mBank testuje wirtualny oddział bankowości – czat zbudowany w oparciu o LiveBank. Co miesiąc korzysta z niego 51 tys. klientów, a pod koniec lutego br. rozwiązanie było szeroko komentowane przez internautów. Po sieci zaczął krążyć zrzut ekranu z rozmowy na czacie mBanku. Użytkownik błagalnym tonem prosił o podanie daty konferencji poczdamskiej, której potrzebował do zaliczenia sprawdzianu. Biuro obsługi klienta mBanku sprostało zadaniu i uratowało ucznia odpowiednią podpowiedzią. On zaś odwzajemnił się serduszkiem, a internauci ochoczo wysłali zrzut rozmowy w świat… Pojawiają się jednak głosy, że to tylko fake news. Jeśli sytuacja faktycznie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: