Bankowość i finanse | RAPORT NETB@NK Q1/2022 | Rośnie liczba klientów bankowości mobilnej

BANK 2022/07

Polacy mają niemal 40 mln umów bankowości elektronicznej. Blisko 22 mln klientów przynajmniej raz w miesiącu korzysta z serwisów bankowości internetowej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba osób korzystających z tego kanału zwiększyła się o 9,4%. Najbardziej widoczny jest jednak wzrost aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, w ciągu roku przybyło ich 20%.

Raport NetB@nk Q1/2022
Źródło: ZBP

Polacy mają niemal 40 mln umów bankowości elektronicznej. Blisko 22 mln klientów przynajmniej raz w miesiącu korzysta z serwisów bankowości internetowej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba osób korzystających z tego kanału zwiększyła się o 9,4%. Najbardziej widoczny jest jednak wzrost aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, w ciągu roku przybyło ich 20%.

Popularność bankowości mobilnej w Polsce – jak wynika z raportu Związku Banków Polskich „NetB@nk – bankowość internetowa, mobilna, płatności bezgotówkowe”, podsumowującego I kw. tego roku – stale rośnie. W I kw. br., po raz kolejny, dynamicznie wzrosła liczby aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych. W stosunku do poprzedniego okresu przybyło blisko 6% klientów korzystających z e-bankowości za pomocą telefonów i tabletów. W porównaniu z I kw. 2021 r. to wzrost o 21%. Obecnie z bankowości mobilnej korzysta 17,5 mln aktywnych użytkowników. Aktywnych, czyli takich, którzy przynajmniej raz w miesiącu korzystają z aplikacji bankowych.

W stosunku do poprzednich kwartałów mniejsza jest za to dynamika wzrostu klientów segmentu mobile only. Czyli takich, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do aplikacji bankowej za pomocą smartfonu, a jednocześnie nie korzystają z bankowości elektronicznej w sposób tradycyjny – za pomocą komputera i przeglądarki internetowej. Obecnie jest ich niemal 10 mln, co stanowi 57% wszystkich klientów mobilnych. Dodajmy, że do tej pory to właśnie w segmencie mobile only notowano najwyższe wzrosty kwartalne. Teraz jednak, w stosunku do IV kw. ub.r. przybyło jedynie 1% takich użytkowników. Dla porównania – w ostatnich trzech miesiącach 2021 r. było to 7%, zaś w III kw. 11%.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: