Bankowość i Finanse | Raport NetB@nk Q2/2020 | Coraz więcej użytkowników bankowości internetowej i mobilnej

BANK 2020/10

Wprowadzenie szeregu ograniczeń w przestrzeni publicznej i niektórych branżach po rozpoczęciu pandemii, a także trwający kilka tygodni lockdown gospodarczy nie wpłynęły diametralnie na sposób korzystania klientów z usług bankowych. Dane zgromadzone w II kw. sugerują, że obszar bankowości elektronicznej jest już w dużej mierze przez klientów indywidualnych nasycony.

Coraz więcej aktywnych

Od początku kwietnia do końca czerwca br. liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej wzrosła o blisko 140 tys., czyli o 0,73% wobec pierwszych trzech miesięcy. Dla porównania, kwartalny przyrost w poprzednim okresie – od początku stycznia do końca marca br. – wyniósł 3,56% (nominalnie 650 tys.). Niemniej, w II kw. całkowita liczba aktywnych indywidualnych klientów bankowości internetowej po raz pierwszy przekroczyła 19 mln, a stosunek klientów aktywnych do całkowitej liczby umów bankowości internetowej osiągnął poziom blisko 51%.

Stosunkowo najwyższy przyrost aktywności odnotowano w bankowości mobilnej. W końcu czerwca korzystało z niej 12,933 mln klientów – to więcej o 556 tys. (4,49%) wobec końcówki I kw. Ponad 6,48 mln użytkowników z tego grona to klienci mobile only. Oznacza to, że ponad 50% użytkowników bankowości mobilnej stanowią osoby logujące się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji, a jednocześnie niekorzystające z tradycyjnej przeglądarki internetowej. Liczba osób użytkujących bankowość w taki sposób zwiększyła się w II kw. o 359 tys. użytkowników.

Sumarycznie liczba aktywnych użytkowników korzystających z usług bankowych w elektronicznych kanałach dostępu (klienci bankowości internetowej oraz mobile only), sięgnęła w II kwartale 25,5 mln, co przy całkowitej liczbie umów bankowości elektronicznej na poziomie 37,59 mln daje już 67% bieżącego wykorzystania potencjału zdalnych kanałów dostępu do usług bankowych.

Niższa wartość przelewów

Początek pandemii nie zmienił radykalnie sposobu, w jaki Polacy korzystają z usług bankowych, gdyż bardzo duża liczba klientów indywidualnych korzystała z nich w sposób zdalny już wcześniej, ale można przypuszczać, że pandemia wzmocniła i utrwaliła pewne nawyki w tym obszarze. Dynamika wzrostu aktywnych użytkowników w II&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: