Bankowość i Finanse | Sektor Komercyjny | Citi Handlowy wzmocni bankowość korporacyjną

BANK 2021/05

Instytucja, której korzenie sięgają początków polskiej bankowości poinformowała, że jego inwestor strategiczny, Citigroup, planuje wyjście z segmentu detalicznego w 13. krajach Azji i regionu EMEA, w tym z Polski. Równocześnie rozwijana będzie bankowość instytucjonalna, która od lat jest wizytówką Citi Handlowy i która odpowiada za 70% przychodów polskiego banku. Z pewnością decyzja ta zamyka pewien piękny rozdział polskiej bankowości, ale też jak w zwierciadle ukazuje potrzebę eksplorowania przez banki komercyjne nowych strategii rozwoju.

Fot. rudall30/stock.adobe.com

Instytucja, której korzenie sięgają początków polskiej bankowości poinformowała, że jego inwestor strategiczny, Citigroup, planuje wyjście z segmentu detalicznego w 13. krajach Azji i regionu EMEA, w tym z Polski. Równocześnie rozwijana będzie bankowość instytucjonalna, która od lat jest wizytówką Citi Handlowy i która odpowiada za 70% przychodów polskiego banku. Z pewnością decyzja ta zamyka pewien piękny rozdział polskiej bankowości, ale też jak w zwierciadle ukazuje potrzebę eksplorowania przez banki komercyjne nowych strategii rozwoju.

Citi Handlowy powstał w 2001 r. z połączenia Banku Handlowego i Citibank (Poland) SA, jednakże jego historia sięga jeszcze XIX w., kiedy Polska nie widniała na mapie Europy. Założycielem Banku Handlowego był finansista, inwestor i przedsiębiorca Leopold Kronenberg, do dziś uznawany za jednego z najbogatszych i najbardziej wpływowych Polaków w dziejach kraju. Prężną działalność banku od samego początku potwierdza fakt, iż już w 1872 r. posiadał zagraniczne filie i oddziały, m.in. w Petersburgu, Moskwie, Berlinie czy Gdańsku. W pierwszych latach XX w. Bank Handlowy był największym prywatnym bankiem na ziemiach polskich oraz jednym z największych w całej Europie.

Nowy rozdział

Dziś bank ten pisze nowy rozdział swojej historii. „Citigroup ogłosił strategiczne działania w ramach programu Globalnej Bankowości Detalicznej – jako część trwającego przeglądu strategii – które pozwolą bankowi na skoncentrowanie inwestycji i zasobów w tych obszarach działalności, w których ma największą skalę i potencjał wzrostu. Citi umocni swoją obecność w Globalnej Bankowości Detalicznej w Azji i regionie EMEA w swoich czołowych czterech centrach – Singapurze, Hongkongu, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Londynie. Jednocześnie Citi będzie dążyć do wyjścia ze swojej działalności konsumenckiej na trzynastu rynkach w obu wskazanych regionach” – czytamy w komunikacie Citigroup (https://www.citigroup.com/citi/news/2021//first-quarter-2021-earnings.htm). Wśród wymienionych 13. krajów znajduje się również Polska.

Citi Handlowy nie znika ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: