Bankowość i finanse | SOCIAL MEDIA | JAK CIĘ PISZĄ, TAK CIĘ WIDZĄ?

BANK 2021/03

Negatywne opinie wystawiane w mediach społecznościowych są najbardziej wartościowym nośnikiem informacji. Skargi bowiem, w przeciwieństwie do ogólnikowych komplementów, najczęściej zawierają bardzo konkretne uwagi klienta.

Negatywne opinie wystawiane w mediach społecznościowych są najbardziej wartościowym nośnikiem informacji. Skargi bowiem, w przeciwieństwie do ogólnikowych komplementów, najczęściej zawierają bardzo konkretne uwagi klienta.

Zbadań, przeprowadzonych przez ­Brand24.pl, wynika, że aż 97% klientów czyta recenzje w sieci przed dokonaniem zakupu, a 84% konsumentów ufa takim opiniom tak samo jak rekomendacjom ze strony znajomych. Media społecznościowe urosły do rangi wyroczni, od dawna funkcjonuje wszak powiedzenie, że jeśli nie ma czegoś w internecie, to to coś nie istnieje.

Należy tam być

Social media stanowią dziś dla banków ważny kanał komunikacji z klientami. Np. Bank Millennium obecny jest na Twitterze i YouTubie, a dodatkowo jego Fundacja ma profil na Facebooku. Bank Pekao prowadzi swoje profile na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedIn. SGB-Bank aktywnie działa na LinkedIn oraz na Facebooku i YouTube. Credit Agricole Bank Polska jest obecny na Facebooku, Instagramie, w serwisach YouTube, LinkedIn, prowadzi też blog CAsfera.pl.

Najbardziej rozwiniętą obecność i największą społeczność mamy na Facebooku. Profil służy do komunikacji marketingowej, informacyjnej i w coraz większym stopniu obsłudze klienta. Na Instagramie prowadzimy profil naszego Klubu Rabatowego. We współpracy z markami – partnerami klubu, opowiadamy o ofertach produktów i usług naszych partnerów, dostępnych dla klientów, dokonujących płatności kartami Credit Agricole. YouTube to dla nas baza treści wideo – zamieszczamy spoty reklamowe, transmisje z webinariów, filmy edukacyjne, relacje z wydarzeń czy wywiady. LinkedIn służy przede wszystkim działaniom employer brandingowym, w serwisie prezentujemy bank jako pracodawcę i informujemy o wydarzeniach z życia firmy. Od czasu do czasu dzielimy się także materiałami marketingowymi. CAsfera.pl to blog, na który treści tworzą nasi pracownicy. Są zróżnicowane i bardzo ciekawe – czytelnicy znajdą tam materiały edukacyjne z zakresu finansów, ale także z życia zawodowego, treści inspiracyjne, motywacyjne, mogą także bliżej nas poznać – wylicza Michał Byrczek, menedżer komunikacji digital w Credit Agricole Bank Polska.

W mediach społecznościowych banki koncentrują się na komunikacji produktowej, ze szczególnym naciskiem na aktualne promocje i nowości. Umieszczają tam wypowiedzi ekspertów, najnowsze informacje dotyczące aktywności banku w zakresie funkcjonowania biznesu, produktów i wyników finansowych, a także prezentują wyprodukowane przez siebie materiały wizualne (reklamy, poradniki i manuale produktowe).

Oprócz oferty, którą naturalnie w tych mediach prezentujemy, staramy się na bieżąco informować o najważniejszych wydarzeniach z życia banku, sukcesach naszych pracowników czy działaniach wolontariackich. Dbamy też o to, aby odbiorcy mogli znaleźć na naszych profilach wartościowe treści edukacyjne, a także te inspirujące do „brania życia za rogi”. Media społecznościowe traktujemy też oczywiście jako kanały zdalnej obsługi klienta, obecnego i potencjalnego. Staramy się maksymalnie wspierać użytkowników, odpowiadając na ich pytania i wątpliwości związane z produktami i usługami Pekao – dbamy o to, aby moderacja odbywała się na bieżąco, a czas reakcji naszych moderatorów nie przekraczał kilku minut. Rozumiemy, jak ważna jest dla klientów szybkość i jakość udzielanych odpowiedzi. Aktywni jesteśmy też w serwisie YouTube, gdzie prowadzimy kampanie reklamowe i wizerunkowe – wyjaśnia Anna Baranek, kierownik Zespołu Social Media w Departamencie Marketingu, Komunikacji i Badań Banku Pekao.

SGB-Bank na LinkedIn kreuje markę atrakcyjnego pracodawcy, zamieszczając ogłoszenia o poszukiwaniu pracowników. Na profilu prezentowane są zawodowe aktywności pracowników, którzy są prelegentami lub panelistami w wydarzeniach związanych z sektorem usług finansowych.

Z kolei na Facebooku mamy profil reklamowy, na którym emitujemy wyłącznie reklamy – wcześniej były to aktywności ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: