Bankowość i Finanse | Technologie – Mastercard | Ostatnia chwila na wdrożenie silnego uwierzytelnienia klienta

BANK 2020/10

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pandemia koronawirusa przykuła uwagę świata, jak mało które zjawisko. Gdy na całym globie wciśnięto przycisk „Pauza”, projekty i inicjatywy, które do tej pory były uważane za pilne, zostały zatrzymane. Jednocześnie pewne narzucone regulacyjnie terminy zbliżają się w szybkim tempie. Dla branży płatniczej taką datą jest koniec roku i konieczność implementacji tzw. silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikającego z dyrektywy PSD2.

Aleksander Naganowski
dyrektor ds. rozwoju produktów cyfrowych w polskim oddziale
Mastercard Europe

Celem nowych wymogów regulacyjnych wprowadzonych przez Unię Europejską jest zwiększenie bezpieczeństwa płatności elektronicznych. Wdrożenie silnego uwierzytelnienia klienta wymaga ogromnego wysiłku całego ekosystemu, banków i detalistów. To coś, nad czym branża intensywnie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: