Bankowość i Finanse | Technologie – Mastercard | Ostatnia chwila na wdrożenie silnego uwierzytelnienia klienta

BANK 2020/10

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pandemia koronawirusa przykuła uwagę świata, jak mało które zjawisko. Gdy na całym globie wciśnięto przycisk „Pauza”, projekty i inicjatywy, które do tej pory były uważane za pilne, zostały zatrzymane. Jednocześnie pewne narzucone regulacyjnie terminy zbliżają się w szybkim tempie. Dla branży płatniczej taką datą jest koniec roku i konieczność implementacji tzw. silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikającego z dyrektywy PSD2.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pandemia koronawirusa przykuła uwagę świata, jak mało które zjawisko. Gdy na całym globie wciśnięto przycisk „Pauza”, projekty i inicjatywy, które do tej pory były uważane za pilne, zostały zatrzymane. Jednocześnie pewne narzucone regulacyjnie terminy zbliżają się w szybkim tempie. Dla branży płatniczej taką datą jest koniec roku i konieczność implementacji tzw. silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikającego z dyrektywy PSD2.

Aleksander Naganowski
dyrektor ds. rozwoju produktów cyfrowych w polskim oddziale
Mastercard Europe

Celem nowych wymogów regulacyjnych wprowadzonych przez Unię Europejską jest zwiększenie bezpieczeństwa płatności elektronicznych. Wdrożenie silnego uwierzytelnienia klienta wymaga ogromnego wysiłku całego ekosystemu, banków i detalistów. To coś, nad czym branża intensywnie pracowała przez ostatnie dwa lata. Jednak, co zrozumiałe, w ciągu ostatnich kilku miesięcy bankowcy i detaliści zajmowali się pilnymi sprawami, wynikającymi z wpływu pandemii na biznes, a dla wielu przetrwanie tego trudnego czasu stało się priorytetem.

Cyfrowe zakupy na wysokiej krzywej wzrostu

Mimo wszystko wydaje się, że lepszego momentu na wprowadzenie zmian być nie mogło. Czas pandemii to bowiem okres, kiedy konsumenci zaczęli robić więcej zakupów w internecie, a sektor e-commerce notował kolejne rekordy. Dynamiczny rozwój e- i m-handlu powinien utrzymać się po ustaniu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: