Bankowość i Finanse | Technologie – NTT Poland | Przepis na bank z domu, czyli o składnikach sprawnego zdalnego kontaktu z klientem

BANK 2021/02

W kilka miesięcy banki musiały przesunąć wiele swoich projektów z półki innowacje na lepsze czasy na półkę do wdrożenia na jutro. Często wdrożeniom nowych technologii towarzyszy niepewność – jak wpłyną na funkcjonowanie istniejących systemów? Czy nie są tylko niepotrzebnym dodatkiem? I wreszcie – jak na nowość zareagują klienci, czy zechcą skorzystać z nowych udogodnień? W krótkim artykule przestawię mój przepis na bank, który jest wygodny i intuicyjny dla klienta.

W kilka miesięcy banki musiały przesunąć wiele swoich projektów z półki innowacje na lepsze czasy na półkę do wdrożenia na jutro. Często wdrożeniom nowych technologii towarzyszy niepewność – jak wpłyną na funkcjonowanie istniejących systemów? Czy nie są tylko niepotrzebnym dodatkiem? I wreszcie – jak na nowość zareagują klienci, czy zechcą skorzystać z nowych udogodnień? W krótkim artykule przestawię mój przepis na bank, który jest wygodny i intuicyjny dla klienta.

Mikołaj Zaleski
Solutions Manager CX & Intelligent Workplace

Początek pandemii był prawdziwym wyzwalaczem projektów IT. NTT – również w Polsce – miało pełne ręce roboty, przenosząc firmy do zdalnej rzeczywistości. Łącznie na świecie umożliwiliśmy ponad 500 tys. osób pracę z domu, instalując 150 tys. połączeń VPN. W pierwszych tygodniach pandemii zarządzaliśmy ponad 150 zdarzeniami IT dziennie. W marcu 2020 r. nasza firma odnotowała wśród klientów wzrost wykorzystania rozwiązań wideo konferencyjnych o 304% w porównaniu z poprzednim miesiącem i opracowała zalecenia dotyczące narzędzi do pracy zdalnej dla organizacji. Po tym, jak firmom udało się odzyskać w rekordowym tempie sprawność operacyjną, zaczęły wdrażać rozwiązania umożliwiające ich klientom sprawne załatwienie spraw – sektor bankowy nie był tu wyjątkiem. Czego najczęściej szukali nasi klienci w obszarze rozwiązań?

Składnik pierwszy – AI i automatyzacja

Nośne hasło sztuczna inteligencja pojawiało się w naszych rozmowach bardzo często. Wielokrotnie zastanawialiśmy się z klientami, do czego ta inteligencja jest nam tak naprawdę potrzebna i dziś mogę śmiało powiedzieć, że AI jest niezbędnym elementem, jeśli myślimy o wprowadzeniu automatyzacji, która wytrzyma próbę czasu. Jakie jest największe wyzwanie w tym obszarze? Nie, wcale nie technologia, jakby mogło się wydawać, a ludzie i nasza własna inteligencja. O ile AI może pomóc podjąć nam decyzję, o tyle – póki co – to na nas spoczywa realna odpowiedzialność we właściwym doborze usług biznesowych do automatyzacji.

W myśl zasady Pareto i pragmatyzmu biznesowego, zawsze kładziemy nacisk na to, co da nam wymierny efekt w wymiernym czasie i budżecie. Czy to usługi typu self-service na infolinii, czy nowa funkcjonalność w aplikacji mobilnej, czy chatbot lub voicebot – zawsze róbmy to z głową, bazując na danych, które posiadamy. Analiza tych danych, np. danych historycznych dotyczących rozmów chat z naszymi klientami, może stanowić dla organizacji źródło wniosków i pomysłów na usprawnienia.

Z głową musimy też angażować rozwiązania AI z chmury. Choć banki nie zawsze przychylnie patrzą na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: