Bankowość mobilna na fali wznoszącej. Z jakich aplikacji Polacy korzystają najchętniej?

Z rynku

Coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowości mobilnej. Duży wpływ na to mają dedykowane aplikacje – szybkie i wygodne w obsłudze.

Aplikacja mobilna banku na tablecie
Fot. stock.adobe.com/terovesalainen

Coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowości mobilnej. Duży wpływ na to mają dedykowane aplikacje – szybkie i wygodne w obsłudze.

Użytkownicy urządzeń mobilnych z roku na rok korzystają z aplikacji bankowych z dużo większą częstotliwością #aplikacje #banki

Jak wynika z danych Spicy Mobile, w grudniu 2017 r. z aplikacji bakowych korzystało już 15% użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android. Wśród najpopularniejszych aplikacji znalazły się te przygotowane przez mBank, PKO Bank Polski oraz ING Bank Śląski.Rozwiązania mobilne oferowane klientom przez banki zapewniają nie tylko łatwy dostęp do rachunków i innych produktów bankowych, ale także dają możliwość płacenia online czy zbliżeniowo. Jak wynika z raportu „Rynek bankowości mobilnej”, przygotowywanego przez serwis PRNews.pl, na koniec IV kw. 2017 r. z bankowości mobilnej korzystało już 9 mln osób, o 2 mln więcej niż w 2016 r. Liczba ta pochodzi z danych udostępnionych przez czołowe banki i obejmuje użytkowników aplikacji mobilnych, klientów serwisów lite oraz osoby logujące się do standardowych serwisów bankowości internetowej z urządzeń mobilnych. Co ważne, z tych samych danych wynika, że aż 2,3 mln klientów banków korzysta ze swojego konta wyłącznie za pomocą urządzenia mobilnego, na co w dużym stopniu wpływają wygodne w użyciu aplikacje.

Na podium mBank i PKO BP

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile sprawdziła, które aplikacje są najbardziej popularne wśród właścicieli smartfonów i tabletów z systemem Android. Prezentowane wyniki pochodzą z pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych – są to zatem twarde dane a nie deklaratywne.Jak wynika z badania, w grudniu 2017 r. zasięg aplikacji bankowych na urządzeniach z systemem Android kształtował się na poziomie 15%. Aplikacje były wywoływane na pierwszy ekran średnio 36 razy w miesiącu, a czas średni miesięczny czas na użytkownika wyniósł nieco ponad 29 minut.

W analizowanym okresie największą popularnością cieszyły się dwie aplikacje: mBank (5,93%) oraz IKO (aplikacja PKO Banku Polskiego – 5,69%). Pierwszą trójkę zamyka  aplikacja ING mobile (2,34%). Warto przy tym zaznaczyć, że wśród dziesięciu topowych aplikacji bankowych według zasięgu niemal wszystkie z wyjątkiem jednej odnotowały wzrosty, przy czym mówimy tutaj o znaczących skokach popularności – w wielu przypadkach wynoszących kilkaset procent.Zasięg aplikacji mobilnych bankówCo więcej, jak wynika z badania Spicy Mobile, rosną nie tylko zasięgi. Użytkownicy urządzeń mobilnych z roku na rok korzystają z aplikacji bankowych z dużo większą częstotliwością. Dla aplikacji BGZ BNP Paribas Mobile Pl@net liczba wywołań aplikacji na pierwszy ekran wzrosła nie kilka czy kilkanaście razy, ale kilkaset. Jedenastokrotny wzrost odnotowano z kolei w przypadku aplikacji Moje ING mobile. Najczęściej uruchamianą aplikacją była natomiast aplikacja mBank PL. W grudniu 2017 r. wywołano ją na pierwszy ekran blisko 53,6 mln razy.Grafika: Liczba wywołań aplikacji mobilnych banków- Dynamiczne zmiany, które dotykają sektor bankowy, są odpowiedzią na oczekiwania klientów, zwłaszcza osób młodych, które wyrosły w świecie masowego dostępu do internetu i które to nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez smartfona – podsumowuje wyniki Agata Rudecka ze Spicy Mobile. – Na fali potrzeb użytkowników korzystanie z aplikacji bankowych staje się coraz wygodniejsze, a proces logowania z wykorzystaniem biometrii – błyskawiczny. W kolejnych latach należy się spodziewać dalszej migracji klientów do kanału mobile, również wśród osób starszych.

Źródło: Informacja prasowa Spicy Mobile

Udostępnij artykuł: