Bezpieczeństwo w instytucji finansowej: Halo, to ja

BANK 2014/04

Wystarczy wyraźnie wypowiedziane hasło, aby dzięki technologii biometrii głosowej w sposób w pełni bezpieczny zweryfikować i uwierzytelnić klienta banku.

Wystarczy wyraźnie wypowiedziane hasło, aby dzięki technologii biometrii głosowej w sposób w pełni bezpieczny zweryfikować i uwierzytelnić klienta banku.

Marcin Złoch

Posiadacze telefonu Samsung Galaxy S5 będą mogli dokonywać zakupów w dowolnym sklepie akceptującym płatności PayPal, używając tyko odcisku palca. Zamiast tradycyjnego loginu i hasła zweryfikują transakcję za pomocą czytnika linii papilarnych. Dzięki temu użytkownicy PayPal nie będą musieli pamiętać loginu ani hasła, aby kupować w sklepach współpracujących z tą firmą.

Według Krzysztofa Rutkowskiego, analityka badań w firmie doradczej Frost & Sullivan, wykorzystanie biometrii, także w bankowości, w najbliższych latach będzie coraz powszechniejsze. – Młodzi ludzie codziennie wykorzystują technologie biometryczne, np. do odblokowywania smartfonów czy laptopów. Nie identyfikują biometrii jako zagrożenia dla bezpieczeństwa, a traktują ją jako ułatwienie. To popycha do przodu rynek tego typu rozwiązań – przekonuje Rutkowski.

Głos hasłem

Badanie firmy Opus Research wykazało, że 85 proc. konsumentów jest niezadowolonych z powszechnie stosowanych metod uwierzytelniania wymagających pamiętania wielu kodów PIN, telekodów, haseł dostępu, pytań bezpieczeństwa. 65 proc. użytkowników nie uzyskało odpowiedzi na swoje pytanie, bo pomylili się w procesie autentykacji. Większość z nich (90 proc.), gdyby mogła, wybrałaby bardziej naturalne i przyjazne metody weryfikacji tożsamości. Taką metodą może być biometria, a zwłaszcza biometria głosowa.

– Technologia biometrii głosowej staje się coraz częściej stosowanym narzędziem w procesie uwierzytelniania w wielokanałowej komunikacji z klientem, jaką zapewnia obecnie wiele przedsiębiorstw, banków, operatorów telekomunikacyjnych i agencji rządowych na całym świecie. Spodziewamy się, że w najbliższych pięciu latach tempo wdrażania tej technologii będzie rosnąć w skali 35 proc., wychodząc poza telefoniczne biura obsługi klienta i obejmując także urządzenia mobilne i elektronikę użytkową – twierdzi Dan Miller, starszy analityk w Opus Research.

Wystarczy proste hasło głosowe, takie jak „Mój głos jest moim hasłem”, aby dzięki technologii biometrii głosowej w sposób w pełni bezpieczny zweryfikować i uwierzytelnić konsumenta kontaktującego się z dostawcą usług w telefonicznym biurze obsługi, w samoobsługowym portalu informacji głosowej (...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: