Bezpieczeństwo: Wyzwania IT 2012

BANK 2012/05

Technologia oferuje tak wiele możliwości, że problemem stało się właściwe, efektywne ich wykorzystanie. Dziś największą niewiadomą jest użytkownik. Wiele z pozoru atrakcyjnych i przydatnych rozwiązań nie znajduje w praktyce uznania.

Technologia oferuje tak wiele możliwości, że problemem stało się właściwe, efektywne ich wykorzystanie. Dziś największą niewiadomą jest użytkownik. Wiele z pozoru atrakcyjnych i przydatnych rozwiązań nie znajduje w praktyce uznania.

Adam Wieczorek

Celem forum „Wyzwania IT 2012”, które odbyło się w połowie kwietnia, było przekazanie uczestnikom wiedzy o nowych trendach, przyszłych technologiach i rozwiązaniach: innowacyjnych, bezpiecznych, pozwalających redukować koszty oraz dających przewagę konkurencyjną. Jego część skierowana była do sektora finansowego.

Obecnie banki, by się wyróżnić na rynku, szukają nowych rozwiązań ułatwiających kontakt z klientami. W praktyce wszyscy oferują swobodny dostęp do konta i oferty przez wszystkie możliwe kanały. Wydaje się, że klienci będą coraz większą uwagę zwracać na wygodę korzystania np. z aplikacji mobilnych czy stron internetowych. Jeden z prelegentów mówił o wirtualnym konsultancie i trendach rozwoju bankowych aplikacji transakcyjnych w urządzeniach mobilnych. Nie ze wszystkimi jego tezami można się zgodzić, ale warto na nie zwrócić uwagę.

Wirtualny doradca

Koncepcja wirtualnego doradcy nie jest nowa. Od lat rozwiązanie to wydaje się bardzo atrakcyjne i jest wykorzystywane nie tylko w kontaktach z klientem przez internet czy aplikację w telefonie komórkowym (smartfonie). Wirtualny doradca odciąża dział obsługi klienta i odpowiednio skonfigurowany może podnosić efektywność obsługiwanego kanału. Jak funkcjonuje? Pobiera zapytanie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: