BFG sprzedał Bank Nowy BFG, pakiet kontrolny objął neoBANK

Bankowość spółdzielcza / Z rynku

Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) podpisał umowę sprzedaży 100% akcji Banku Nowego BFG S.A. Pakiet większościowy (72%) objął Wielkopolski Bank Spółdzielczy, działający pod nazwą neoBANK, a pozostałe akcje nabyły inne podmioty, podał Fundusz.

Bank Nowy BFG SA
Źródło: Bank Nowy BFG SA

Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) podpisał umowę sprzedaży 100% akcji Banku Nowego BFG S.A. Pakiet większościowy (72%) objął Wielkopolski Bank Spółdzielczy, działający pod nazwą neoBANK, a pozostałe akcje nabyły inne podmioty, podał Fundusz.

"Bank Nowy BFG S.A. to instytucja pomostowa, do której przeniesiono wydzieloną część poddanego w dniu 17 stycznia 2020 r. przymusowej restrukturyzacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego w Sanoku (PBS). Wraz ze sprzedażą Banku Nowego BFG S.A. zakończony został proces przymusowej restrukturyzacji PBS" - czytamy w komunikacie. 

Klienci Banku Nowego BFG nie muszą podejmować żadnych działań

Jak podkreślono, w związku z transakcją klienci Banku Nowego BFG nie muszą podejmować żadnych działań, a o kolejnych krokach związanych z przejęciem będzie informować ich neoBANK.

Czytaj także: Co wynika z przymusowej restrukturyzacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego?

W styczniu  2020 r. Bankowy Fundusz Gwarancyjny wydał decyzję o rozpoczęciu przymusowej restrukturyzacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego (PBS) z siedzibą w Sanoku. Ze względu na złą sytuację kapitałową PBS 17 stycznia 2020 r. Fundusz przejął nad nim kontrolę oraz wyznaczył administratora. Jak podano wówczas, przymusowa restrukturyzacja banku odbywa się z użyciem banku pomostowego - Banku Nowego BFG, instytucji o kapitale 100 mln zł.  

BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację, ponieważ zostały spełnione trzy warunki, które zobowiązują Fundusz do podjęcia takiego działania zgodnie z art. 101 ust. 7 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji: PBS był zagrożony upadłością; Nie było przesłanek wskazujących, że możliwe działania nadzorcze lub działania PBS pozwolą we właściwym czasie usunąć zagrożenie upadłością; Podjęcie przymusowej restrukturyzacji PBS było konieczne w interesie publicznym.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: